تقدیر از کارآفرین برتر صنایع‌دستی کرمان

در مراسم اختتامیه رویداد بین‌المللی هفته صنایع‌دستی ایران و تقدیر از کارآفرینان فعال صنایع‌دستی کشور از اکرم قلندری به عنوان کارآفرین برتر صنایع‌دستی تقدیر شد.

به گزارش کرمان نو، فریدون فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در مراسم اختتامیه رویداد بین‌المللی هفته صنایع‌دستی ایران و تقدیر از کارآفرینان فعال صنایع‌دستی که با حضور معاون صنایع‌دستی کشور برگزار شد گفت: «بسیار خوشحال هستم، بانوان کارآفرین فعال صنایع‌دستی در استان کرمان وجود دارد که می‌توانند موجب مباهات استان شوند. هنر را دمیدن روح در کالبد جسم بی‌جان می‌دانم، صنایع‌دستی را به‌عنوان سرمایه اجتماعی، فرهنگی، مفهومی‌ترین و کاربردی‌ترین هنر کشور می‌دانم که می‌تواند بخشی از فرهنگ یک جامعه را متجلی کند.»
او افزود: «اتفاق خوبی که در استان کرمان رخ داده، بحث پشتیبانانی است که به شکل حقیقی، معین‌ و فعالان اقتصادی در حال شکل‌گیری است. این نوید را می‌دهم با برنامه‌ریزی که در استان کرمان انجام شده است از ظرفیت معین‌های اقتصادی که به عنوان پشتیبان هستند، استفاده کنیم. شاید در سنوات قبل این موضوع مطرح بوده اما در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری کمتر بروز و ظهور پیدا کرده است.»
فعالی تصریح کرد: « اگر امسال ۱۲ هزار شغل در برنامه ایجاد مشاغل خرد برای مشاغل خانگی استان کرمان در نظر گرفته شده، بخش اعظم آن در حوزه صنایع‌دستی تعریف شده است. تسهیلاتی که بانک رسالت به هنرمندان صنایع‌دستی به شکل قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند، موجب انسجام شده و کار دولت را راحت‌تر کرده است..»
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان عنوان کرد: «معین‌های اقتصادی تحت عنوان مسئولیت‌های اجتماعی که دارند، از صنایع‌دستی حمایت می‌کنند و حمایت آن‌ها باید منجر به تولید زنجیره ارزش شود، یعنی زنجیره ارزش در بخش صنایع‌دستی باید در استان کرمان تکمیل شود.»
او خاطرنشان کرد: «پنج پرونده پته کرمان، حصیربافی قلعه گنج، فرش راور، فیروزه شهربابک و چاقوی راین برای ثبت شهرهای ملی تهیه و آماده شده است.»
مراسم اختتامیه رویداد بین‌المللی هفته صنایع‌دستی ایران و تقدیر از کارآفرینان فعال صنایع‌دستی کشور با حضور مسئولان و هنرمندان صنایع‌دستی استان‌های مختلف کشور به صورت ویدیو کنفرانش برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73547
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.