برنامه کشت پیاز استمرار و بهاره در جنوب کرمان ابلاغ شد

 مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان از ابلاغ برنامه کشت پیاز سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ در سطح سه هزار و ۲۰۰ هکتار و تولید ۱۸۰ هزار تن پیاز طرح استمرار و سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار و تولید ۱۶۷ هزار تن پیاز طرح بهاره در این منطقه خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان، فرامرز رستگاری با تاکید بر اینکه و گفت: کشاورزان جنوب کرمان از کشت بی رویه پیاز خودداری کنند افزود: برابر برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی با رویکرد حفظ و پایداری تولید و رعایت حقوق تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و مد نظر قراردان میزان تولید در سایر نقاط کشور، نیاز داخل و میزان کشش بازارهای هدف خارجی و صادرات، برنامه کشت پیاز در سال زراعی جاری هدف گذاری شد.

وی ادامه داد: کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به ثبت سامانه بهره برداری اقدام و برای تحقق هرچه مطلوب تر اهداف و برنامه های تعیین شده مطابق برنامه ابلاغی کاشت اقدام کنند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان، خواستار همکاری بیشتر کشاورزان با مجموعه جهاد کشاورزی شد و مدیریت کاشت، ساماندهی تولید و استفاده مطلوب و حداکثری از بازار و ممانعت از بروز هرگونه اختلال احتمالی در قیمت ها و نوسانات بازار در طول فصل برداشت را از مزایای توجه به برنامه ابلاغی جهاد کشاورزی دانست.

وی تصریح کرد: به منظور استفاده از خلا تولید در زمستان، مدیریت بازار و جلوگیری از همپوشانی عرضه با پیک برداشت در سایر استان های هم اقلیم و عرضه پیاز انباری از اواخر بهمن ماه عملیات کاشت طرح استمرار در تقویم زمانی تعریف شده است.

رستگاری ادامه داد: کشاورزان از کشت های تأخیری نشایی که زمینه شوک سرمایشی و گل دهی در محصول را از یک طرف تحریک و تسریع و از طرفی برداشت را با عرضه پیاز انباری مواجه می سازد، خودداری کنند.

وی گفت: برابر گزارشات واصله و بررسی های انجام شده برنامه کشت و تولید پیاز در سایر نقاط کشور نیز مطابق برنامه ابلاغی محقق شده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان افزود: با توجه به کشش بازار داخل و مشخص بودن قریب به یقین میزان صادرات محصول، کشاورزان منطقه کشت و تولید خود را بر اساس برنامه های ابلاغی جهاد کشاورزی برنامه ریزی کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم کشاورزان با مدیریت کاشت و تولید و اعتماد به رویکرد وزارت جهادکشاورزی در مدیریت تنظیم بازار، سال پر از برکت و نشاط و امید به آینده ای مطلوب را رقم بزنند.

سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در جنوب کرمان تولید می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77310
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.