تکذیب ورود ملخ‌‌های صحرایی به جازموریان در استان کرمان| کشاورزان در صورت مشاهده اعلام کنند

سعید محمودی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار جنوب گفت: طبق اخبار منتشره مربوط به ورود میهمان ناخوانده به استان‌هایی، چون فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، خوزستان و سیستان و بلوچستان، بنا به آخرین اطلاعات دریافتی از منطقه این موضوع در رودبار جنوب مشاهده نشده است.

محمودی افزود: بر اساس گزارشات مردمی در شهرستان و طبق آخرین بازدید‌های میدانی موردی از ورود یا هجوم ملخ‌ها در این شهرستان به ویژه در منطقه جازموریان  مشاهده نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار جنوب گفت: موضوع هجوم ملخ‌ها به ۵ استان جنوبی هشدار داده شده است، اما تا این لحظه در این منطقه موردی مشاهده نشده است.

سلمان کرمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قعله گنج نیز گفت:با توجه به اینکه دوسوم محدوده جغرافیایی تالاب جازموریان در این شهرستان است و یک سوم در رودبار جنوب با بررسی‌هایی که از مردم منطقه و محلی‌ها و طبق آخرین مشاهدات آنان انجام شده تا این لحظه ورود این آفت را به تالاب و محدوده کشاورزی نداشتیم.

وی از مردم خواست، به محض مشاهده این ملخ‌ها موضوع را سریعا به جهاد کشاورزی یا محیط زیست اطلاع دهند.

 سعید معین مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور در حاشیه بازدید از کانون‌های آلوده هرمزگان گفت:این ملخ‌ها از سوی صحرای آفریقا روانه شبه جزیره عربستان شده و متأسفانه کشور‌های واقع در این منطقه در مهار این آفت موفق نبوده‌اند و پیش بینی شده در استان‌هایی، چون فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، خوزستان و سیستان و بلوچستان مشاهده شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24410
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.