رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب‌ کرمان:


سومین جشنواره ملی مرکبات جنوب کرمان برگزار می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب‌ کرمان گفت: سومین جشنواره ملی تخصصی مرکبات جیرفت با حضور تولیدکنندگان و تجار به میزبانی شرکت کشت و صنعت جیرفت در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سعید برخوری با اشاره به ظرفیتهای بالای کشاورزی جنوب کرمان بر لزوم برگزاری جشنواره ها در این منطقه تاکید کرد و افزود: یکی از تاثیرگذارترین راهکارها در جهت معرفی و توسعه صادرات محصولات منطقه، در سطح ملی و بین المللی  برگزاری نمایشگاهها و جشنواره هاست.

  وی سطح زیر کشت مرکبات در جنوب کرمان را ۳۳ هزار هکتار اعلام‌ کرد و گفت: منطقه جنوب کرمان با سطح زیر کشت بیش از ۳۳ هزار  هکتار و تولید حدود  ۶۰۰ هزار تن مرکبات رتبه سوم تولید مرکبات کشور را به خود اختصاص داده است.

برخوری جشنواره مرکبات را در راستای معرفی تولیدات منطقه عنوان کرد و افزود: این جشنواره در محل باغات کشت صنعت جیرفت که یکی از بزرگترین باغات مرکبات کشور  محسوب می‌ شود،  برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب‌ کرمان از برگزاری جشنواره خرما نیز خبرداد و اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک  نیز جشنواره خرما در شهرستان کهنوج، کنجد در شهرستان قلعه گنج و همچنین جشنواره حنا در شهرستان رودبار جنوب برگزار می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82150
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.