ناظران کشاورزی مقابل استانداری کرمان تجمع کردند

شماری از ناظران کشاورزی استان کرمان در اعتراض به شرایط شغلی خود و با درخواست وضعیت استخدامی روز سه‌شنبه مقابل استانداری کرمان تجمع کردند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، این افراد که تعدادشان افزون بر ۵۰ نفر برآورد شد اظهارداشتند که مشکلشان با تصویب طرح مربوط به فعالیت ناظران کشاورزی در مجلس و اختصاص سهمیه استخدام در سطح کشوری قابل حل و پیگیری است و با هدف اطلاع رسانی مشکلاتشان در این محل حضور یافته اند.

بعضی از این تجمع کنندگان گفتند که شمار کل ناظران کشاورزی در استان حدود ۴۰۰ نفر است و خواهان حمایت از سوی مجاری مختلف بویژه مجلس در تصویب طرح مربوط به فعالیت هایشان هستند.

این افراد مدعی هستند به دنبال تصویب طرح جذب ناظران در مجلس طی چند سال اخیر، برخی از ناظران کشاورزی موقعیت های شغلی دیگر پیش روی خود را نادیده گرفتند و فعالیتشان را به عنوان کارشناسان ناظر باوجود «دستمزد پایین» ادامه دادند.

محسن سمندری از جمله نمایندگان این تجمع کنندگان گفت: از سال ۱۳۹۰ و قبل از آن تا سال ۹۸ در مراکز جهاد کشاورزی در مبارزه با آفات گیاهی نظارت و فعالیت داشتیم اما سال ۹۸ با جمع کثیری از ناظران قرارداد بسته نشد و بدون تعیین تکلیف رها شدند.

وی افزود: این افراد در حالی که حقوقشان بسیار پایین است به امید اینکه استخدام شوند ادامه فعالیت دادند.

سمندری اهم فعالیت این افراد را در کنار کشاورزان در زمینه کنترل و مبارزه با آفات و نظارت بر کاهش مصرف سموم شیمیایی برشمرد.

نماینده مهندسان ناظر کشاورزی جنوب کرمان گفت: طی یک سال گذشته با تلاش فراوان طرح تعیین تکلیف و استخدام مهندسان ناظر جهادکشاورزی در مجلس شورای اسلامی تلاش هایی انجام شد چندین ماه قبل نیز کلیات آن در کمیسیون کشاورزی مجلس به تصویب رسید.

وی ادامه داد: اما با گذشت ماه ها هنوز جزئیات طرح مورد بررسی قرار نگرفته است؛ از اعضای کمیسیون کشاورزی می خواهیم به این موضوع توجه داشته باشند.

توضیح مسئولان جهاد کشاورزی استان

جانشین معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیر امور اداری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعریف مربوط به فعالیت مهندسان ناظر گفت: مهندس ناظر طبق تعریف قانونی فردی است که با کلینیک های گیاه پزشکی در استان قرارداد دارد و وظایفی که کلینیک های گیاه پزشکی (بخش خصوصی) به آنها محول می نماید را به انجام می رساند و این افراد در این کلینیک ها نظارت بر روند اجرایی فعالیت های کشاورزان استان را بر عهده دارند.

وی در ادامه به اعتراض ناظران کشاورزی به شرایط کاری خود اشاره کرد و گفت: طبق قانون هرگونه جذب و استخدام در دستگاه های دولتی به استناد ماده ۴۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مستلزم داشتن سهمیه استخدام است.

صدیقه بدرآبادی افزود: وزارت جهاد کشاورزی نسبت به دریافت سهمیه و تامین اعتبار استخدام هزار نفر در سطح کشور اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: مراتب آگهی استخدام به منظور درج در سایت سازمان سنجش به سازمان سنجش ابلاغ شده که متقاضیان پس از قرار گرفتن آگهی در سایت می توانند ثبت نام و در آزمون استخدامی شرکت کنند.

دلیل کاهش تعداد قراردادها

بدرآبادی گفت: سازمان حفظ نباتات کشور قرارداد با کلینیک های حفظ نباتات را به دلیل کمبود اعتبار صرفا در شهرستان هایی منعقد کرده که با آفات خاص و به صورت بحرانی مبارزه می کردند و در نتیجه استان ها موظف به انعقاد قرارداد با کلینک های شهرستان های هدف (شهرستان هایی که آفت خاص را باید کنترل می کردند) شدند.

وی با بیان اینکه قراردادهای دستگاه های اجرایی دولت با کلینیک های حفظ نباتات از سال ۹۸ محدود شدند گفت: اما کلینیک ها مشغول خدمت رسانی به بخش خصوصی بوده و هستند.

گفتنی است، درباره موضوع استخدام ناظران کشاورزی طی سال های گذشته نیز آنطور که در منابع مختلف از قول مسئولان متولی آمده، ۱۰ هزار ناظر کشاورزی در یازدهم بهمن ۹۳ در کشور به استخدام دولت در آمدند در حالی که به اذعان مسئولان متولی دولتی، سایر ناظران در آن تاریخ شرایط جذب را نداشته اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75788
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.