گلایه‌مندی گندمکاران شرق استان کرمان از نبود سیلو

مدیر جهاد کشاورزی بم‌ گفت: چیزی که گندمکاران شرق استان کرمان و شهرستان بم را گلایه‌مند کرده است، نبود سیلوی گندم در منطقه و شرق استان کرمان است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، معقول گفت: برداشت گندم و جو در شهرستان بم شروع شده است و تا اواسط تیر ماه ادامه دارد.

به گفته او سطح زیر کشت گندم در شهرستان بم هزار هکتار و جو ۶۵۰ هکتار است که از هر هکتار گندم، ۳ تن و هر هکتار جو ۲ و نیم تن برداشت خواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی بم‌ می گوید: کیفیت محصول امسال به دلیل اینکه جهاد کشاورزی پارسال هنگام‌کاشت محصول، ۲۲ تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان توزیع کرد و بذر‌های اصلاح شده گندم از ارقام ارگ، نارین، سیروان، خلیل و روشن و رقم بذر اصلاح شده جو از نوع بهرخ بود، بسیار عالی است و همین کار باعث شد امسال با افزایش و مرغوبیت محصول و استقبال و رضایت مندی گندمکاران روبه رو شویم.

او گفت: با تو جه به اصلاح ارز ترجیحی، حمایت جبرانی دولت و خرید تضمینی گندم که قیمت آن از ۵ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان رسیده و در واقع ۱۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است، توصیه می کنیم کشاورزان برای سال آینده سطح بیشتری را زیر کشت گندم ببرند تا شاهد برداشت بیشتر این محصول در منطقه باشیم.

معقول می گوید: کشاورزان برای تحویل محصول خود به اداره غله مدیریت جهاد کشاورزی بم مراجعه کنند و پس از تهیه نامه و‌ مجوز تحویل گندم‌خود به اداره غله از مزایای آن استفاده کنند.

به گفته او امسال دلایلی چون: سال برداشت گندم در منطقه و تغییر بذر محلی به بذر اصلاح شده گندم، افزایش تولیدو رضایت مندی کشاورزان را در بر داشته است و چیزی که کشاورزان شرق استان و شهرستان بم را گلایه‌مند کرده است، نبود سیلوی گندم در منطقه و شرق استان کرمان است.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89580
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.