تعاونی روستایی برای خرید خرما اقدام می‌کند


ممنوعیت صادرات خرما لغو شد

کرمان‌نو- ممنوعیت صادرات خرما نوعی خود تحریمی است و با توجه به رقابتی که میان بازارها وجود دارد این ممنوعیت صادرات می‌تواند بخش بزرگی از بازار فروش ایران را کوچک کند. دولت هر ساله با نزدیک شدن به ماه رمضان با هدف تامین بازار صادرات خرما را ممنوع و با دریافت خرما به قیمت پایین‌تر از نخل‌داران این ممنوعیت را لغو می‌کند.

به گزارش «کرمان نو» رییس اتاق بازرگانی شرق استان کرمان روز چهارشنبه به خبرنگار ما می‌گوید بعد از اعلام ممنوعیت صادرات خرما طی رایزنی به عمل آمده موفق شدیم ممنوعیت صادرات خرما را لغو کنیم.

محمدحسین اکبری گفت: با توجه به اینکه خرما از کالاهای پرمصرف در ماه رمضان است، علت ممنوعیت صادرات خرما تامین این کالا در ماه رمضان اعلام شده بود.

او اظهار داشت: انجمن ملی خرما تعهد داده تا خرمای ماه رمضان را تامین کند و صادرات خرما نیز آزاد شد و بخشنامه آن نیز صادر شد.

رییس اتاق بازرگانی شرق استان کرمان خاطرنشان کرد: مقرر شد تعاونی روستایی برای خرید خرما اقدام کند و خرما را به قیمت هر کیلو ۶۵ هزار تومان در بم از نخل‌دار خریداری کند.

به گفته او مقرر شد تا دو هزار و ۵۰۰ تُن خرما از بم تحویل تعاونی روستایی برای تامین ماه رمضان داده شود.

صادرات ویترین کشور است

صادرات مانند ویترین کشور است؛ هنگامی که ممنوعیتی را برای صادرات محصولی قرار می‌‌دهیم کشورهای دیگر به دنبال جایگزینی محصولات و فروشنده‌های دیگر خواهند رفت.

شهرستان‌های شرقی به‌خصوص بم، ریگان و فهرج مهم‌ترین مرکز تولید خرمای مضافتی درجه‌یک هستند و مهم‌ترین منبع درآمد مردم شرق کرمان به‌خصوص شهرستان بم خرما است و هرسال مبلغ قابل‌توجهی ارز از طریق صادرات وارد کشور می‌شود. امسال نیز صادرات خرما ممنوع شد و این ممنوعیت باعث شد که خرماداران بمی دست‌شان در پوست گردو بماند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102381
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.