مدير‌عامل شرکت خدمات حمايتي کشاورزي:


توزیع کود «دی‌آمونیوم‌فسفات» بین کشاورزان در دستور کار قرار دارد

به گزارش گرمان‌نو،‌مدير‌عامل شرکت خدمات حمايتي کشاورزي، با بيان آخرين اقدامات شرکت خدمات حمايتي کشاورزي گفت: مطابق ابلاغ وزارت متبوع، این شرکت مکلف گردید که در سال جاری مقدار ۲۰۰ هزار تن کود دی‌آمونیوم‌فسفات را تامین و از طریق شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، بین کشاورزان توزیع نماید. با توجه به شناخت کشاورزان از اثربخشی این کود فسفاته و نیاز بخش کشاورزی به آن، بلافاصله برنامه تامین کود دی‌آمونیوم‌فسفات از محل تولید داخلی و همچنین واردات، در دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش کرمان‌نو، حمید رسولی در ادامه با اشاره به تجربیات این شرکت در تامین انواع کودهای کشاورزی از منابع داخلی و خارجی گفت: در اسرع وقت تامین دی‌آمونیوم‌فسفات را با اولویت منابع داخلی در دستور کار قرار داده و در حال حاضر، با توجه به مقدار قابل توجهی که از این نوع کود تامین کرده‌ایم، از پایان مهرماه آمادگی داریم، کود را در اختیار کلیه کشاورزان قرار دهیم. هیچ نوع محدودیتی از نظر نوع کشت و محصول وجود نداشته و درچارچوب الگوی کشت، حتی کشاورزان سبزی و صیفی‌کار نیز می‌توانند پس از دریافت حواله از مراکز خدمات کشاورزی وابسته به سازمان جهاد کشاورزی در کلیه استانهای کشور، به هر میزان که مراکز خدمات مجاز بدانند و کود دی‌آمونیوم‌فسفات به آنها تخصیص داده شود، این کود را از کارگزاریهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سراسر کشور دریافت نمایند.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خصوص ذخایر استراتژیک کودهای یارانه‌ای (اوره، فسفات و پتاس) در کشور اعلام نمود، هم اکنون این میزان بیش از ۴۵۰هزار تن است که مقدار مطمئن و قابل اعتمادی است که ضمن مصرف روزانه، مقادیر بیشتری از تولیدکنندگان داخلی و تامین کنندگان خارجی، به آن اضافه شده و سعی می‌شود این مقدار ذخیره تا پایان فصل کشت پاییزه حفظ شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123395
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.