کشف ۴۱ تن مواد مخدر در کرمان

به گزارش مهر سردار رضا بنی اسدی فر روز چهارشنبه اظهار داشت: «در چهار ماه  نخست سال جاری ۴۱ تن و ۱۶۵ کیلو گرم انواع مواد مخدر در سطح استان کرمان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است و ۱۹ باند مواد مخدر منهدم و هفت شرور حذف شدند.»

وی تصریح کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون از مجموع افراد دستگیر شده ۶۲ درصد مربوط به اتباع خارجی و ۳۸ درصد اتباع ایرانی هستند.از مجموع افراد دستگیر شده ۸۳ درصد بیکار، ۳۲ درصد بی سواد، ۶۸ در صد دیپلم و پایین تر از دیپلم هستند و دستگیری افراد با تحصیلات عالیه در این چهار ماه نخست سال جاری نداشته ایم.

سردار بنی اسدی فر عنوان کرد که در حوزه جرائم فضای مجازی در چهار ماه نخست سال جاری ۳۴ درصد رشد تشکیل پرونده نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و بیش از ۹۶ درصد این پرونده ها منجر به کشف شده است.

او گفته بیشترین میزان وقوع جرائم سایبری براساس میزان وقوع برداشت غیر مجاز اینترنتی، مزاحمت های اینترنتی، کلاه برداری های اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب در سال جاری را به خود اختصاص داده اند. در چهار ماه نخست سال جاری ۵۰۰ جلسه  با موضوعات آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی  در مدارس، ادارات، مساجد و اصناف برگزار کرد.

بگفته بنی اسدی  ۲۵۰۰ مشاوره فردی در مرکز مشاوره پلیس ارائه شده و ۶۳ درصدی پرونده های مراجع قضای  منجر به صلح و سازش شده است.مهم ترین علل بروز جرم و سرقت در سطح کلان و عام مشکلات اقتصادی، تورم، اعتیاد، احساس بی عدالتی، شکاف طبقاتی، احساس محرومیت و سطح پایین کیفیت آموزش است.

فرمانده انتظامی استان  با اشاره به اینکه بیشترین متوفیان در تصادفات مربوط به خودروی پراید هست، ادامه دا د که در چهار ماه نخست سال جاری ۷۴ درصد افزایش کشف خودرو های سرقتی در سطح استان داشته ایم.

او با اشاره به اینکه  بیش از ۸۰ درصد سرقت های خودرو مربوط به غفلت صاحبان خودرو است، عنوان کرد: «بیشترین آمار وقوع سرقت خودرو ها مربوط به خیابان های منتهی به مجتمع ها، پاساژهای تجاری و پارک ها است.در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد در زمینه سرقت مغازه کاهش داشته ایم و شاهد افزایش ۵۳ درصدی کشف این جرائم در سطح استان بوده ایم.»

وی تصریح کرد که در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در زمینه سرقت از منزل ۶.۵۵ درصد کاهش  و چهار درصد افزایش کشف داشته ایم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13308
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.