پروژه میدان آزادی و ابوذر نیمه‌تمام نمی‌مانند | برای انتخاب سخنگو به نتیجه نرسیدیم

محمد فرشاد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اعلام نظر شورای شهر کرمان در مورد پروژه میدان آزادی گفت که برای به نتیجه رسید این پروژه شورای شهر، شهرداری و استانداری کرمان پیگیر موضوع هستند، اما در خصوص تامین مالی پروژه یکسری مسایل پیش آمد که کنترل آن‌ها در اختیار دستگاه‌های دولتی نبود.

فرشاد ادامه داد: متاسفانه درآمدهای شهرداری از محل عوارض و مالیات کاهش زیادی داشت و پس‌ازآن زمینی برای مزاید گذاشته شد که به دلیل افزایش قیمت زمین، مزایده آن نیز از سوی نهادهای نظارتی تعطیل شد و برای دوباره به مزایده گذاشتن آن حدودا 40 روز زمان لازم است. از سویی دیگر رکود ایجادشده در بخش ساختمان هم درآمدهای شهرداری را کاهش داد و درنتیجه شهرداری نتوانست اعتبار موردنیاز برای پروژه میدان آزادی را تامین کند.

وی این اطمینان خاطر را به مردم داد که پروژه میدان آزادی و ابوذر نیمه‌تمام نخواهد ماند و در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری خواهند رسید.

رییس شورای شهر کرمان یادآور شد که زمان‌بر شدن پروژه‌های عمرانی از همه بیشتر به ضرر شهرداری است به دلیل اینکه هر چه بیشتر بگذرد شهرداری باید هزینه بیشتری را به خاتم پرداخت کند، اما متأسفانه حل مسایل به وجود آمده درزمینهٔ مالی شهرداری دست ما و شهردار نیست.

فرشاد با تاکید بر اینکه شرایط خاص اقتصادی که در کشور به وجود آمده کار را با مشکل مواجه کرده، گفت که مردم باید بدانند که شهردار کرمان در خصوص تامین مالی پروژه‌های عمرانی شهر کوتاهی نمی‌کند و مشکلات به وجود آمده به دلیل اهمال کاری و عدم برنامه‌ریزی  نبوده که اگر غیرازاین بود شورا حتما شهردار را مورد بازخواست قرار می‌داد.

رییس شورای شهر کرمان در ادامه در خصوص علت عدم انتخاب سخنگو شورای شهر کرمان که از جلسه قبل به این جلسه موکول شده بود و در این جلسه هم در خصوص آن صحبتی نشد، گفت که وظیفه مسوول شورا این است که تا جایی که امکان دارد شورا را از حاشیه‌ها دور نگه دارد و بنابراین به دلیل اینکه اختلاف‌نظرهایی در بین اعضا در خصوص انتخاب سخنگوی شورای شهر وجود داشت، به نتیجه نرسیدیم و رای گیری در این مورد فعلا انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: در غیاب سخنگوی شورا مسوول شورا شهر، سخنگو است و همه اعضا می‌توانند مصاحبه کنند و درنتیجه خلائی ایجاد نمی‌شود.

رییس شورای شهر کرمان گفت که انتخاب سخنگو تا زمانی که اختلاف‌نظرها از تب‌وتاب نیافتد انجام نخواهد شد که این موضوع احتمالا 40 روز زمان می‌برد.

فرشاد خاطرنشان کرد: در این دوره شورا به‌هرحال بحث اقلیت و اکثریت اعضا ازلحاظ سیاسی وجود دارد و همین اختلاف‌نظرهای سیاسی موجب شد تا در انتخاب سخنگو به نتیجه نرسیم. امیدواریم که در روزهای آینده بتوانیم با اتفاق‌نظر در بین اعضا شورا یک سخنگو را معرفی کنیم.

آزادی تعطیل، ابوذر در آستانه تعطیلی | پروژه های شهری کرمان روی هوا

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20291
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.