کشاورزان منتظر ابلاغ اعتبارات بخشودگی وام‌های کشاورزی باشند

محمدرضا پور ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که استان کرمان در سال گذشته در بحث خشکسالی و گرمازدگی مواجه شد، کشاورزان دچار خسارت شدند و به همین دلیل موضوعات مربوط به وام‌های بخش کشاورزی و بیمه محصولات کشاورزی در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به تصمیمات اخذ شده، مقرر شد تسهیلات بخش کشاورزی را به استناد احاکم برنامه ششم توسعه استهمال کنیم و سود و جرائم بخشیده شود.

او افزود: سال گذشته حدود 2 هزار میلیارد تومان برای این امر تخصیص داده شده بود که کفاف خسارت وارده را نمی‌داد و لذا پیگیری‌های لازم انجام شده و قرار است رئیس سازمان برنامه و بودجه بر اساس توافق صورت گرفته حداقل مبلغ 2 هزار میلیارد تومان در هفته‌های اخیر به این موضوع اختصاص دهد.

پور ابراهیمی از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا پیگیری مجدانه تخصیص این اعتبارات را داشته باشد و ادامه داد: لازم است که هر چه سریعتر این اعتبارات از طرف سازمان برنامه برای اجرایی شدن بخشودگی سود و جرائم وام‌های کشاورزی انجام شود.

وی بیان کرد: در نشست‌های مشترک کمیسیون اقتصادی در سال گذشته، قول موافق رئیس بیمه صندوق کشاورزی بر پرداخت سریع تعهدات بیمه کشاروزی استان و لحاظ کردن بیمه پایه و اعمال ضرایبی برای افزایش پرداخت‌های خسارت‌های بیمه‌ای بود و بر همین اساس نشست مشترک رئیس صندوق بیمه با فعالان و کشاورزان در کرمان برگزار شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه علی‌رغم تعهد انجام شده تا امروز تعهدات صندوق بیمه کشاورزی در ارتباط با موضوعات مربوطه عملیاتی نشده و مشکلات متعددی ایجاد شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لزوم پیگیری تسریع ابلاغ اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی سال 98 برای بخشودگی سود و جرائم وام‌های کشاورزی تصریح کرد: این مسئله در هیئت وزیران هم تصویب شده و طی چند روز آینده با پیگیری از طریق وزارت پرداخت خواهد شد که حجم زیادی از وام‌های بلاتکلیف، مشخص می‌‌شود.

حجتی عنوان کرد: با توافق انجام شده با صندوق بیمه محصولات کشاورزی طی چند روز آینده پرداخت خسارت محصولات کشاورزی استان با اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28265
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.