معاون راه و شهرسازی جنوب استان کرمان:


خردادماه استخر نشاط کهنوج آبگیری می‌شود

به گفته معاون راه و شهر‌سازی جنوب استان، دلیل تعطیلی استخر کهنوج، پس از راه‌اندازی، کاهلی در نگهداری از استخر بوده است.

خبرنگار: نجمه سعیدی

بسیاری از خدمات شهری و رفاهی در جنوب استان یا وجود نداشته و یا در صورت وجود در شرایط حداقلی هستند، وجود استخرها نیز یکی از این خدمات است که شهرستان‌های جنوبی یا از آن بی بهره و یا کم بهره اند، کهنوج به عنوان یکی از شهرستان‌های پر جمعیت جنوب استان نیز از این امکان محروم است.

استخری که یک بار راه‌اندازی و مجدد تعطیل شده است، برای دانستن عاقبت این استخر با رییس اداره ورزش و جوانان کهنوج به گفتگو نشستیم.

ستوان در مورد آخرین وضعیت استخر نشاط شهرستان کهنوج گفت: اکنون پیمانکار در حال کار در استخر است، و کار زیادی تا تکمیل شدن آن باقی نمانده است.

وی در مورد اینکه چرا بیشتر از زمان معمول بهره برداری این استخر به طول انجامیده است، گفت: کار این استخر به عهده ما نیست، راه و شهرسازی جنوب عهده دار این امر است و پیمانکار این استخر راه و شهر سازی جیرفت است .

رییس اداره ورزش و جوانان در مورد انتشار خبر شکایت از پیمانکار به دلیل بد قولی، گفت: راه رو شهرسازی از پیمانکار شکایت کرده است، ظاهرا راه و شهرسازی این استخر را به مزایده گذاشته است، یک پیمانکار برنده شده است اما خوب کار نکرده است و عوض شده است و یک پیمانکار جدید در حال کار است و اکنون در مرحله اجرا است و تقریبا تکمیل شده است.

به گفته ستوان این استخر دولتی است و راه و شهرسازی آن را ساخته و تحویل اداره ورزش و جوانان داده است.

ستوان یاد آور شد: وجود این استخر برای این منطقه کهنوج که هیچ استخر دیگری ندارد، بسیار موضوع مهمی است و برای شهرستان نیاز است.

استخر نشاط کهنوج یک بار تحویل داده شده است

مهندس ثمره معاون مهندسی و ساخت راه و شهر سازی جنوب استان در مورد شرایط استخر کهنوج به کرمان نو گفت: استخر کهنوج یک مرتبه ساخته شده و به بهره برداری هم رسیده شده است،ولی متاسفانه بهره بردار، سیستم تهویه هوا را برق روشن نکرده و بخار داخل استخر در سالن مانده و تاسیسات و سقف زنگ خورده و خراب شده اند، اداره ورزش از ما خواست که کمک کنیم با اینکه تعمیر مجدد در حیطه وظایف ما نبود، قبول کردیم و اداره راه و شهرسازی کار را به عهده گرفت .

استخر سقف کاذب هم نداشته است که قرار شد این کار هم انجام شود، یک مقداری هم تغییرات جزیی دیگر هم داشت که باید تکمیل می شد ، به دلیل کمبود امکانات یک مقداری کار با تاخیر انجام شد مثلا در شهرستان کلا یک داربست بود و شرایط برای انجام سریع کار محیا نمی شد. یک مقداری هم این تاخیر به دلیل این بود که استخر پر آب بود و باید آب آن تخلیه می شود.

ثمره ‌یادآور شد: بر اساس قرار دادی که شهر سازی جنوب با پیمان کار بسته است برآورد هزینه تعمیر مجموعا سیصد میلیون تومان اعتبار نیاز داشت که میلیون135 تومان آن به شکل اوراق پرداخت شده و اکنون پیمانکارها طلبکار است . هزینه ها از ردیف اعتباری راه و شهرسازی جنوب پرداخت می شود.

به گفته معاون شهرسازی یک مشاور برای این طرح انتخاب شده و که از این هفته مشاور وارد عمل می شود و پیمانکار قول داده است تا آخر اردیبهشت استخر راه اندازی و تحول داده شود.

ثمره تاکید کرد: این استخر یک بار تکمیل شده و متاسفانه در نگهداری اش کاهلی کردند. ثمره در مورد شکایت از پیمانکار این استخر گفت: از این پیمانکار شکایت نشده است اما ما با پیمانکاری که بر اساس برنامه عمل نکند و نتواند تعهدش را انجام دهد، کار نخواهیم کرد و امتیازش را لغو می کنیم .‌

معاون راه و شهرسازی جنوب گفت: این استخر کار خیلی خاصی ندارد و قرار است از ابتدای خرداد ماه آبگیری شده و قابل استفاده می شود.

در جیرفت،کهنوج و بم، بدترین شرایط را در بحث استخرها دارند

کریمی رییس هیات شنا استان در مورد استخر کهنوج به کرمان نو گفت: افتتاح استخرها به عهده اداره ورزش و جوانان است و به طور کلی استخرها را اداره ورزش بعد از تکمیل، تحویل هیات‌های شنا می‌دهد و وقتی که به بهره برداری رسید، هیات نجات غریق برای تامین نجات غریق اقدام و ما هم برای تامین مربی اقدام می کنیم.

کریمی گفت: در بسیاری از مواقع تحویل هم هیات داده نمی شود، اگر هیات‌ها در مزایده شرکت کنند و در صورت داشتن شرایط مشابه تحویل آن ها می شود.

کریمی یادآور شد: ما پیگیر افتتاح استخر کهنوج هستیم ولی به دلیل مسایل مربوط به اعتبار و نقدینگی لازم تاخیر در افتتاح استخر به وجود می آید. استخر در این منطقه جنوب یک نیاز مهم است و ما هم بر آن تاکید داریم، یک استخر دیگر هم در جیرفت است که متعلق به یک خانم است که حرف اجاره دادنش بود که ما پیگیر آن هم بودیم ولی شروع به کار نکرد.

وی ادامه داد: در جیرفت پیش از کرونا هم فقط یک استخر وجود دارد و جنوب استان در بحث استخر اصلا شرایط خوبی وجود ندارد، پیش از این ‌ گفتند مردم استقبال نمی کنند، قبلا موتورهای کشاورزی شرایط آن‌ها به گونه بود که حوضچه داشتند و می گفتند که بچه ها برای شنا از حوضچه ها استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: اما اکنون این موتورها را بسته اند و روی حوضچه ها را پوشانده اند، موضع عدم استقبال وجود ندارد و قطعا در صورت وجود، استقبال می شود اکنون شرایط جوری هست که در مورد این مسئله بی توجه ای می شود از لحاظ شرایط استخر در استان بدترین شرایط در کهنوج، بم و جیرفت است در حالی که بم زیر ساخت استخر وجود دارد و اداره ورزش بم برای کسب در آمد با مربی های شنا همکاری نمی کنند.

کریمی یاد آور شد: کلا این بحث در آمد زایی استخرها به سمتی دارد می رود،که آموزش کم رنگ شود، و مالکین استخرها نمی توانند هزینه ها را تحت پوشش قرار دهند و به سانس های تفریحی و به ادارات اجاره داده می شود و اگر آموزشی هم وجود دارد مربوط به مربی‌های خصوصی است که هزینه‌های بسیار زیادی می گیرند، ما در هیات شنا ضمانت اجرایی نداریم و تا وقتی کسی شکایت نکند ما وارد بحث خصوصی نمی شویم.قانون گذار هیچ شرایط ویژه ای برای هیات شنا در نظر گرفته نمی شود و در صورت اینکه در شرایط مساوی باشند به هیات‌های شنا تحویل داده می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49196
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.