تریلرهایی که امان کرمانیان را بریده اند..

یادداشتی از علیرضا مجیدی.

مدت ها است آسایش عموم مردم شهرمان کرمان آماج هجوم و تردد خطر آفرین انواع خودروهای سنگینی است که به راحتی در محلات شهر تردد،توقف و گشت گذار داشته و برابر اظهار راهور ناجا قانون برای این معظل کافی و بازدارنده نیست !؟

این در حالی است که برابر قانون ورود خودروهای سنگین به محدوده شهر ممنوع است اما پلیس راهور مطلب را رد نموده و اظهار می نماید که قانون برای ورود خودرو سنگین به شهر راه را باز گذارده و فقط جریمه پایین 2000000ریالی که البته در این زمانه برای این تخلف و خودرو سنگین پر کاه هم نیست،را تنها راه علاج پلیس می دانند!!؟؟

چندی پیش با شکایات پی در پی اهالی خیابان های شهید شیروانی ،شیرودی ،زینهاری و کشوری در انتهای بلوار جمهوری اسلامی ..پاسخ مناسبی ازسوی راهور به ساکنین داده نشده و قانون را ناقص اعلام نموده اند.

این در حالی است که شهرستان های کوچک استان های اطراف ورود خودروهای سنگین به شهر را کاملا مدیریت نموده و با احداث توقفگاه خارج شهر اجازه ورود خودرو سنگین را به محلات وخیابان و حتی کوچه های شهر مانند کرمان و آن هم مرکز استان ،به هیچ وجه نداده اند.

گویا در شورای ترافیک هم در این مورد بحثی مطرح ولی آن حضرات هم “قانون”و جرائم این تخلف را در این خصوص پیشگیرانه و بسیار پایین تر از معظلات جانی و مالی عدیده برای مردم دانسته اند .

ازطرفی تردد و توقف این خودروها علاوه بر انسداد کوچه ها و خیابان های کم عرض مشکلاتی همچون تصادف جرحی و ….تخریب زیرساخت های شهری از جمله آسفالت و….سلب آسایش عموم در ساعات نامتعارف و استراحت مردم ،نزاع بین رانندگان متخلف و ساکنین ،ایجاد انواع آلودگی صوتی و محیطی و…را ایجاد نموده.

چندی پیش مراتب شفاها حضور دادستان عمومی و انقلاب کرمان مطرح ،ایشان “پلیس راهور “رامسئول پیگیری و برخورد با متخلفین دانسته و خواستار ورود به ماجرا ازطریق شکایت عمومی شدند.

حال منتظریم تا نهادهای مسئول قبل از ورود مدعی العموم و برخورد قضایی موثر غیرقابل برگشت و تنبیه خاطیان احتمالی به دلیل کثرت تعداد شاکیان برابر صورتجلسه موجود ،آستین همت بالا زده و تخلف علنی و قانون شکنی ها را پایان و آسایش بربادرفته مردم را اعاده و از تلفات جانی و مالی بیشتر و احتمالی پیشگیری جدی به عمل آورند .ان شا ا…

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49986
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.