بالا رفتن نرخ ارز «بارز» را با مشکل مواجه می‌کند| ۴۰ درصد مواد اولیه لاستیک وارداتی است

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی بارز در حال حاضر مواد اولیه لاستیک حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد بسته به سایز و نوع لاستیک از خارج تامین می شود.

افزایش هزینه‌های تولید، کاهش حاشیه سود و کاهش توان رقابتی، کمبود سرمایه در گردش بنگاه‌ها، اختلال در سیستم خریدها و معاملات اقتصادی از مهم‌ترین تاثیرات نوسانات نرخ ارز در اقتصاد کشور است.

در چنین شرایطی، تولیدکنندگان نیز ملزم به خرید نقدی مواد اولیه هستند که به دلیل حجم بالای نیاز آنها با مشکل مواجه می‌شوند.

نرخ ارز با این روند بالا برود با مشل رو به رو می شویم

مدیرعامل گروه صنعتی بارز در رابطه با تاثیر بالا رفتن نرخ ارز در تولید این کارخانه می گوید: خوشبختانه تا الان تولید بر اساس ظرفیت اسمی بوده است. اما اگر با همین روند نرخ ارز بالا رفته و قیمت لاستیک افزایش نداشته باشد،‌ قطعا با مشکل رو به رو می شویم.

علی‌اکبر مشرفی با بیان این که امسال در مجموع ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد تولید داشتیم گفت: با راه‌کارها و تغییراتی که انجام دادیم تا الان توانستیم با پایین نگه داشتن قیمت ادامه حیات بدهیم. اما در صورت تداوم قطعا با مشکل روبرو می شویم.

امکان افزایش تولید نداریم

وی در مورد امکان افزایش تولید لاستیک با توجه به افزایش میزان تقاضا گفت: امکان رشد نداریم مگر اینکه ماشین آلات ما افزایش پیدا کنند. در حال حاضر تولید کارخانه روی ظرفیت اسمی است. 

مدیرعامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: از ابتدای امسال پروژه ای برای افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت کارخانه را شروع کردیم. با افزایش ظرفیت، تولید هم تا اندازه ای افزایش پیدا می کند.

مشرفی در مورد تهیه مواد اولیه کارخانه گفت: در حال حاضر مواد اولیه لاستیک حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد بسته به سایز و نوع لاستیک از خارج وارد می شود و مابقی داخلی است.

وی ادامه داد: کارخانه استیل کرد که تولید کننده سیم لاستیک بوده و با حضور مدیرعامل شستا در سیرجان کلنگ زنی شد می تواند نیاز به واردات را در زمینه سیم لاستیک جبران کند.

احداث کارخانه تولید لاستیک خودروهای سنگین در قالب بارز

مدیرعامل گروه صنعتی بارز در مورد پروژه 50 هزار تنی کارخانه تولید لاستیک خودروهای سنگین نیز گفت: این لاستیک ها به شدت کمیاب بوده و وارداتی هستند. با مجوز شستا و تشکیل کنسرسیومی از شرکت‌های گل‌گهر، چادرملو، ملی مس، جهاد نصر و گهرزمین که متقاضی این لاستیک ها هستند قرار شد این پروژه در قالب گروه صنعتی بارز انجام شود. پیش بینی زمان بندی آن نیز تا سال ۱۴۰۳ است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=57378
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.