رئیس جمهور: استفاده از واکسن خارجی ضروری است

رییس جمهور امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تحویل واکسن‌های کواکس گفت: تا زمان ساخت واکسن داخلی، استفاده از واکسن خارجی یک ضرورت است.

رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در کشور، گفت: در زمینه واکسن داخلی و خارجی حرکت‌های خوبی انجام شده است.

روحانی ادامه داد: در زمینه واکسن داخلی می‌توانیم بگوییم سال آینده سه واکسن را پیش رو داریم و تا آخر بهار بخشی از آن‌ها به دست ما می‌رسد.

او افزود: این سه واکسن «برکت»، «رازی» و «پاستور» هستند که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و البته امیدواریم برخی از این‌ها در فصل بهار و برخی در فصل تابستان به دست ما برسد.

رییس جمهور با اشاره به تحویل واکسن‌های کواکس به کشور نیز گفت: تا آخر امسال هم غیر از کواکس، برای دریافت واکسن از جاهای دیگر تلاش می‌کنیم.

روحانی می‌گوید: در ماه بهمن واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود و این کار بسیار اهمیت دارد. در عین حال واکسن خارجی تا وقتی واکسن داخلی برسد یک ضرورت است.

این روند کاهشی معنایش این نیست که شرایط مطلوب است

روحانی گفت: این روند کاهشی معنایش این نیست که شرایط مطلوب است، الان هم مرگ ۷۰ تا ۸۰ نفر باز هم زیاد است. یک وقتی ممکن است این رقم به چهار یا پنج نفر برسد و ما بگوییم این روند مطلوب شده اما الان چنین نیست.

او افزود: ما نباید به خاطر کاهشی شدن روند ابتلا پروتکل‌های بهداشتی را کمتر رعایت کنیم و رفت‌وآمد خانوادگی و دروهمی‌ها را افزایش دهیم.

روحانی افزود: اگر رعایت نکنیم این ویروس جهش‌یافته ممکن است ما را هم مبتلا کند و نگرانی جدید ما این است که در برخی استان‌ها افرادی در سن پایین هم مبتلا به کرونا شده‌اند. در حالی که قبلاً بیماری بیشتر به افراد مسن مرتبط بود.

رییس جمهور گفت: ما باید حداقل تا شش ماه آینده هم همین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ادامه دهیم تا واکسن برسد و روند واکسیناسیون انجام شود.

به گفته او اگر ما رعایت نکنیم و وارد موج چهارم شویم یعنی باید بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شوند.

عادی‌نگری، عادی‌سازی در رفتارهای خانوادگی می تواند خطرناک باشد

روحانی با اشاره به اینکه نباید به خاطر کاهشی شدن مسیر اهمال، عادی‌نگری، عادی‌سازی در رفتارهای خانوادگی و اجتماعی مدنظر قرار بگیرد که می تواند خطرناک باشد، گفت: همچنان این نگرانی وجود دارد که این ویروس جدید جهش یافته به نام ویروس انگلیسی یا آنکه اخیرا در آفریقای جنوبی مشاهده شده که بسیار نگران کننده است، مواردی از ابتلا را در کشور داشته باشد. این ویروس ابتدا در چین و ووهان بود و به کشورهای دیگر رسید بنابراین از آفریقا یا اروپا رسیدن آن مشکل‌تر از چین نیست، بنابراین اگر مراقبت و مواظبت نکنیم این ویروس جهش یافته ما را نیز مبتلا می‌کند.

او افزود: تشدید نظارت‌ها راه جلوگیری از بروز موج جدید ابتلا است و باید از لحاظ فرهنگی به مردم تاکید شود.

روحانی با تاکید بر لزوم جلوگیری از وارد نشدن ویروس جدید به کشور، تصریح کرد: برای وارد نشدن ویروس جدید از وزارت راه و سایر مسئولان می‌خواهم در فرودگاه‌ها و همه مبادی ورودی از بندرها تا ریل مراقبت کنیم و از افراد جدیدی که از خارج کشور مخصوصا اروپا و اخیرا از آفریقا وارد می‌شوند، تست بگیریم.

رییس جمهور افزود: همچنان باید با قاطعیت جلوی تجمع و ترددهای غیرضرور را بگیریم و هیچ چیز نباید ما را از این حرکت باز دارد؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظیفه ملی، قانونی و شرعی همه ما است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62961
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.