بازاریابی؛‌ حلقه‌گمشده صادرات خرما

فرماندار بم می‌گوید مشکل عمده در بحث صادرات خرما مربوط به بسته‌بندی نامناسب محصول و نداشتن بازاریابی مناسب در کشورهای مختلف است.

به گفته هادی شهسوارپور میزان صادرات خرمای بم در سال ۹۶، معادل ۲۵ هزار تن بوده که این رقم امسال به ۷۱ هزار تن رسیده است که تا پایان سال افزایش می‌یابد.

او می‌گوید این افزایش صادرات باعث شده خیلی از صنایع در بحث بسته بندی تغییراتی اعمال کنند.

 شاهد افزایش آمار صادرات حتی به کشورهای اروپایی که استاندارهای خاصی دارند؛ هستیم که این مساله نشان از این دارد که سرمایه گذاری خوبی اتفاق افتاده است اما هنوز ایده آل نیست.

وی گفت: نیاز داریم تمامی مراحل کار از باغ تا بازاریای و فروش خرما اصلاح بهینه شود.

فرماندار بم با تاکید بر لزوم حذف فرآیندهای زائد گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که برداشت محصول برای کشاورز منفعت داشته باشد و هزینه‌های کشاروزی پایین بیاید.

به گزارش مهر او ادامه داد: در کنار این مساله باید محصول با کیفیت و قیمت مناسب به بازارهای دنیا صادر کنیم.

وی گفت: در حال حاضر در بحث بسته بندی کارخانه‌های خوبی در بم داریم و همین مساله هم در افزایش آمار صادرات تأثیر داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64600
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.