نمره مردودی استاندار به سند آمایش استانی| امیدی به اجرایی شدنش نیست

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درحالی رد شدن اسناد آمایش استانی از سوی مرکز پژوهش‌ها را پروسه طبیعی خوانده بود که استاندار کرمان معتقد است امید زیادی به اجرای سند آمایش استان نیست.

۵ سال قبل ۸۰۰ میلیون تومان بابت سندی پرداخت شد که حالا مرکز پژوهش های مجلس آن را غیر کارا می‌خواند.

علی زینی‌وند صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت:‌ متأسفانه امید زیادی به اجرای سند آمایش استان نیست؛ کتابی نوشته شده اما معلوم نیست اجرایی شود.

یک ماه پیش هم مرکز پژوهش‌های مجلس تمامی اسناد آمایش استانی را غیر کاربردی خواند.

در گزارش مرکز پژوهش‌ها آمده: «علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در تدوین اسناد آمایش استانی، این اسناد با کاستی‌ها و نواقص جدی مواجه هستند و قابل اتکا بودن آنها در هدایت برنامه‌های توسعه استانها، محل تردید است. »

انتقاد زینی‌وند به این سند در حالیست که او در این نشست به جلوگیری از خام فروشی و تعادل بخشی توسعه استان تاکید کرد.

استاندار کرمان که بارها به موضوع توزیع نامتوازن توسعه در استان اشاره کرده گفت: شرکت‌های بزرگ استان باید نیازهای خود را ارائه کنند و با ارتباط‌گیری با شرکت‌های دانش‌بنیان باید این نیاز در داخل استان تأمین شود.

زینی‌وند با بیان اینکه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز باید در حوزه گردشگری، خدمات و کشاورزی مدرن برنامه خود را برای سال آینده ارائه کند افزود: استان کرمان در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان عقب افتاده بوده و استان نیاز به یک پارک علم و فناوری قدرتمند است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66021
1 نظر
  1. […] خبری امشب از باز شدن پای مرغ به ستاد انتخابات استان تا نمره مردودی استاندار به سند آمایش استانی […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.