۵ شهرِ استان کرمان به عنوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی شدند

در مراسم معرفی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر که روز گذشته با حضور وزیر ارشاد برگزار شد، پنج شهر از استان کرمان به عنوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی شدند.

به گزارش کرمان نو و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آنها است.

مرحله نخست این طرح در تابستان ۹۸ و اعلام فراخوان و آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت آغاز شد. سپس با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری و با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری هر شهر و رییس انجمن فرهنگی و هنری همه شهرهای شرکت کننده در ۳۱ مرکز استان با بیش از ۹۶۰۰ ساعت برای ۱۲۰۰ نفر انجام شد.

پس از برگزاری کارگاه‌ها، شهرها برنامه‌های خود را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی ارسال و پس از چند مرحله داوری ۱۴۳ شهر در ۹ حوزه موضوعی موسیقی، ادبیات، صنایع دستی و سنتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، مد ولباس، سینما، رسانه و مطبوعات و چاپ و بسته بندی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

در پایان و پس از ارزیابی هیئت‌های ارزیابی در هفت موضوع ۵۷ شهر به عضویت شبکه‌های مختلف شهرهای خلاق فرهنگ و هنر انتخاب شدند.

براساس آراء هیئت داوران جشنواره، پنج شهراز استان کرمان به عنوان شهرهای شایسته پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنرمعرفی شدند.

بنابراین گزارش شهر کرمان در رشته هنرهای تجسمی، سیرجان در صنایع دستی، بم در چاپ و بسته بندی، جیرفت در مد و لباس و منوجان در رشته موسیقی به عنوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69366
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.