مدیرکل کار استان کرمان:


سال گذشته بیشترین نارضایتی کارگری را در استان کرمان داشتیم

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته بیشترین نارضایتی کارگری را در استان به دلیل تفاوت دستمزدها داشتیم، گفت: تفاوت دستمزد کارگران در شرکت های استان کرمان، چالشی در بین واحدهای کارگری است و کارگران انتظار دارند سقف حقوقشان به میزان واحدهای بزرگ برسد که باید راهکار مناسبی برای این موضوع پیدا کنیم.

به گزارش کرمان نو، رضا اسماعیلی صبح امروز ۱۲ اردیبهشت ماه در جشنواره تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان با بیش از ۴۸۰ هزار نفر کارگر بیمه شده رتبه هشتم کشور را دارد که از این تعداد ۳۴۸ هزار نفر بیمه شده اجباری هستند و جایگاه خوبی در پوشش بیمه ای کارگران در کشور نداریم.

وی افزود: تشکل های کارگری نقش سه جانبه ای بین کارگر، کارفرما و دولت ایفا می کنند و در استان کرمان رتبه های برتر کشور را در این زمینه داریم.

اسماعیلی تصریح کرد: تفاوت دستمزد کارگران در شرکت های استان کرمان، چالشی در بین واحدهای کارگری است و کارگران انتظار دارند سقف حقوقشان به میزان واحدهای بزرگ برسد که شاید در توان کارفرما نباشد و در مجموع این درخواست عمومی است و باید راهکار مناسبی برای این موضوع پیدا کنیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته بیشترین نارضایتی کارگری را در استان به دلیل تفاوت دستمزدها داشتیم، گفت: در استان کرمان که محصولات صادراتی بسیاری دارد، رکن اساسی تولید کارگران هستند که در سخت ترین شرایط محیطی کار می کنند و محصولاتی در تراز بین المللی تولید می کنند که باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

وی افزود: استان کرمان هر ساله در بحث کارگر نمونه ملی نماینده داشته به جز سال جاری که به دلیل عدم حضور هیئت داوری در استان، حق کارگران نمونه استان ادا نشد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه برخی از تجمعات کارگری جنبه ملی و بعا بین الملی پیدا می کند، اظهار کرد: اگر صدای کارگران شنیده شود می توانیم این تنش ها را کاهش بدهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69810
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.