رئیس کل دداگستری استان کرمان:


فسادستیزی در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد

کرمان نو- رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در 2 سال گذشته اتفاقات خوب و ارزشمندی در قوه قضاییه دیده شده است و بحث فسادستیزی در محور تحول براساس اسناد بالا دست نظام قضایی کشور و در برنامه تحولی دستگاه قضایی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش کرمان نو یدالله موحد روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری بم گفت: دستگاه قضایی کشور طیف بزرگ و وسیعی از قضات متعهد و عادل را دارد که در تحقق عدالت دلسوزانه تلاش می کنند

او بیان کرد: قطار تحول در دستگاه قضایی کشور با شتاب مناسبی در حال حرکت است و این زحمت بر دوش قضات است که بتوانند در چارچوب محورها و اهداف متعالی سند تحول حرکت کنند.

به گفته موحد باید نور امیدی که در دل مردم ایران تابیده شده است هر روز روشن و روشن تر شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: قوه قضاییه قاطع، بی امان و محکم با مظاهر فساد ،خصوصا فساد اقتصادی مبارزه و برخورد خواهد کرد اما این کافی نیست و باید بسترها و کانون های فساد را شناسایی کرد.

موحد اظهارداشت: فساد ستیزی با عدالت رابطه مستقیم دارد و لازم و ملزوم یکدیگر هستند اگر در دستگاه قضایی کشور شاهد مراجعات پرتراکم و ورودی قابل توجهی از پرونده ها به واحدهای قضایی و دادگستری هستیم منشا آن در فساد و ناکارآمدی است

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: امروزه با بجران ناکارآمدی مواجه ایم و باید همگی در یک مسیر حرکت کنیم تا یک مبارزه بی امان، مستمر و پایدار را با بسترها و کانون فساد دنبال کنیم.

به گفته او لازمه مبارزه جامع و متوازن در امر فساد تحولات چشمگیر در تمام بخش های جامعه است

او می گوید: در فساد شاخ و برگ در پیوندها و ساختارهای جامعه ما در هم تنیده شده است و ریشه درخت فساد را باید خشک و قطع کرد و لازمه آن حضور یک فرد فسادستیر،تحول گرا و مردم محور در بالاتری مقام اجرایی کشور است تا بتواند این مبارزه را قوت ببخشد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: یک دولت کارآمد و جهادی،دولتی است که ظرفیت های داخلی کشور را باور داشته باشد که این امر با پشتیبانی قوی و مقتدر مردم در پای صندوق های رای امکان پذیر است.

یدالله موحد بیان کرد: یکی از محورهای تحول در دستگاه قضایی توجه به حقوق عامه است امروز کشور ما فرصت ها، ظرفیت ها و امکانات غیرقابل شمارشی در اختیار دارد

به گقته موحد یک درصد جمعیت جهان و 7 درصد ثروت ها و منابع خدادادی در کشور ماست و در استفاده نکردن از این منابع و فرصت ها رتبه اول جهان را داریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان شد: امروزه مصادق بارز حقوق عامه این است که دستگاه قضایی کشور به فعال سازی این ظرفیت ها کمک کند و متاسفیم از وجود این حجم از نیروی بیکار در کشور در صورتی که بنگاه های دانش بنیان اقتصادی کشور و کارگاه های مولد تعطیل شده اند

موحد گفت: یکی دیگر از محورهای تحول در دستگاه قضایی مشارکت جویی است . قوه قضاییه در چندسال گذشته در زمینه جذب مشارکت مردم برای همکاری با دستگاه قضایی و تحقق اهداف عالیه قوه قضاییه مشارکت تمام دستگاه ها و مردم را می طلبد

او می گوید بالغ بر پنج هزار مصلح در استان کرمان وجود دارد و حجم عظیمی از معتمدین، متنفذین و مصلحین به عنوان عضو و یا دبیر شورای حل اختلاف با دستگاه قضایی همکاری می کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: نظام قضایی کشور ما از ابتدای انقلاب تاکنون گام های بلندی برای خدمت به مردم برداشته است تا عدالت در دسترس مردم قرار گیرد.

موحد تصریح کرد:با حضور بیش از 40 قاضی در سطح شهرستان بم امروزه ساختار قضایی این شهرستان توسعه پیدا کرده و چند واحد قضایی دیگر نیز در منطقه تاسیس شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در بحث انتخابات اظهارداشت: هر شخصی که در موقعیت رسمی یا غیررسمی قرار دارد وظیفه مشارکت در انتخابات را دارد. امروزه در یک طرف کشور دشمنان قراردارند که از حلقوم آن ها تحریم انتخابات بلند می شود و طرف دیگر مکتب حاج قاسم، شهدا و امام راحل قرار دارد باید ببینیم در این موقعیت حساس و مهم کدام طرف قرار داریم.

موحد در پایان توضیح داد: اگر امروز حاج قاسم سلیمانی ما را فراخوان می داد چه می گفت ؟ باید به ندای شهدا لبیک بگوییم و وظیفه مان را انجام دهیم . انشاءالله انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 28خردادماه باشکوه برگزار و برگ زرینی به افتخارات جمهوری اسلامی ایران اضافه خواهد شد.

در این مراسم مصطفی عارف کیا به مقام بازنشستگی نائل آمد و حسین رمضانی زاده به عنوان رئیس دادگستری بم منصوب شد. رمضانی زاده ریاست دادگستری کوهبنان و بردسیر را در کارنامه خود دارد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71835
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.