تکرار یک اشتباه| زنگ وضعیت قرمز کرونا در کرمان به صدا درآمد

شدت بیماری کرونا در ۲ استان همجوار و افزایش تجمعات، زنگ وضعیت قرمز را در کرمان به صدا درآورد.

انگار قرار نیست از گذشته درس بگیریم. یکشنبه این هفته بود که معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در ستاد مقابله با کرونای استان از تکمیل ظرفیت ونتیلاتور‌ها برای بیماران کرونایی در جنوب کرمان و ورود به پیک دوم بیماری خبر داد.

او در این جلسه هشدار داد: «کنترل تجمع‌ها از جمله مراسم عروسی و انتخابات از دست ما خارج است و فکر می‌کنم با مشکل مواجه شویم.»

حالا امروز یکم تیرماه لاری سخنگوی وزارت بهداشت از افزایش بستری‌های کرونا در چهار استان خبر داده که یکی از آن ها کرمان است.

سه استان دیگر نیز سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر هستند که در در برخی نقاط آن ها کرونای هندی و آفریقایی نیز مشاهده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به همین موضوع اشاره کرده و از خطر ورود کرونای هندی از دو استان همجوار جنوب کرمان با توجه به ترددهای بین این استانی هشدار داده.

پیش‌بینی افزایش آمار در 10 روز آینده

هم اکنون شهرستان‌های رودبار جنوب و منوجان با توجه به این که راه ارتباطی بین استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستند در وضعیت قرمز قرار دارند. در کنار این دو شهرستان، کهنوج نیز قرمز است.

با توجه به این شرایط قرار گرفتن شهرستان جیرفت در وضعیت قرمز نیز بسیار زیاد است. در عین حال شنیده های خبرنگار کرمان نو حکایت از پر شدن تخت های بستری بیماران کرونایی در جنوب دارد.

رئیس علوم پزشکی جیرفت اعمال محدودیت های تردد را خواستار شده و گفته فرمانداران ترددهای بین منطقه ای با سیستان و بلوچستان و هرمزگان را محدود کنند.

او با اشاره به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در نحوه برگزاری تجمعات انتخاباتی از پیش بینی افزایش آمار نسبتا بالای موارد مثبت طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

در حال حاضر وضعیت قرمز کرونایی در نوار جنوبی کشور همچنان در حال گسترش بوده و این زنگ خطر جدی برای مدیریت اپیدمی در کشور است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72769
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.