معمای حل نشدنی مرغ| نیاز شدید مرغداران به نهاده‌های دامی

کمبود مرغ در استان کرمان در حالی همچنان ادامه دارد که مسئولان مسائلی چون عدم صدور مجوز جوجه ریزی و کمبود نهاده‌ها را مطرح می‌کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از  تسنیم جلسه تنظیم بازار استان کرمان صبح امروز با حضور حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان برگزار و موضوع کمبود مرغ، جوجه‌ریزی و مشکلات این حوزه در استان بررسی شد.

عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه عدم جوجه‌ریزی باعث کمبود مرغ در استان می‌شود اظهار داشت: عدم جوجه‌ریزی هم به دلیل باز نبودن سامانه و عدم صدور مجوز مرغداران برای جوجه‌ریزی از مرکز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه برای حمل نهاده‌های دامی در استان مشکل داریم بیان کرد: دامداران و مرغداران استان کرمان به‌شدت نیاز به نهاده‌های دامی دارند.

کشتارگاه مرغ در جنوب استان کرمان وجود ندارد

سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه مجوز احداث مرغداری برای 300 هزار قطعه مرغ در جنوب استان کرمان صادر شده است اظهار داشت: در جنوب استان کشتارگاه مرغ نداریم و مشکلات زیادی از این بابت در این منطقه وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به کمبود مرغی که در جنوب استان وجود دارد گفت: مرغی که از خارج از استان وارد می‌شود به جنوب استان اختصاص داده نمی‌شود.

هیچ تفاوتی در توزیع مرغ بین مردم شمال و جنوب استان کرمان وجود ندارد

حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه مرغ تولید شده در استان به نسبت جمعیت باید در استان و در شهرستان‌ها توزیع شود اظهار داشت: گزارشی از تعداد مرغی که به استان وارد می‌شود باید ارائه شده تا مشخص شود دستگاه‌های متولی برای رفع مشکل کمبود مرغ چه کاری انجام داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ تفاوتی بین مردم شمال و جنوب استان وجود ندارد و باید مشکل کمبود مرغ در هر دو منطقه پیگیری و رفع شود افزود: جهاد کشاورزی پیگیری مصوبه فعال کردن مرغداری‌های غیرفعال در استان کرمان را پیگیری کند.

 قیمت مصوب مرغ در استان کرمان به ازای هر کیلو مرغ تولید داخل استان 24 هزار و 900 تومان و به ازای هر کیلو مرغی که وارد استان می‌شود با احتساب کرایه حمل 26 هزار و 500 تومان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73052
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.