فرماندار بم :


ویروس کرونا شهرستان بم را تعطیل کرد

کرمان نو- فرماندار بم گفت: با توجه به طغیان شیوع ویروس کرونا در شهرستان بم و در راستای مصوبه ستاد کرونا روزهای پنجشنبه و جمعه کلیه اصناف،اماکن عمومی، ادارات و نهادها و سازمان‌های دولتی تعطیل هستند همچنین صنوف ضروری و سازمان‌های خدمات رسان شامل این تعطیلی نمی باشند .

هادی شهسوارپور روز چهارشنبه در خصوص وضعیت کرونای شهرستان بم گفت: از نظر رنگ‌بندی در حالت قرمز پررنگ قرار دارد که از امروز چهارشنبه ۹تیرماه یکسری محدودیت‌ها به مدت یک هفته اعمال خواهد شد.

وی افزود: خطر شیوع گسترده ویروس کرونا همزمان با اکثر مناطق کشور موجب اعمال محدودیت‌هایی براساس طرح هوشمند مقابله با کرونا می‌گردد و در صورت تغییر نکردن وضعیت، روند و زمان اعمال محدودیت‌ها نیز تمدید می‌گردد.

شهسوار پور عادی انگاری، برگزاری جلسات انتخاباتی و همچنین دورهمی خانگی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲ هفته گذشته را باعث شیوع این بیماری دانست.

فرماندار بم تصریح‌کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا با توجه به وضعیت قرمز پر خطر کرونایی از امروز چهارشنبه کلیه‌ی ورودی‌های منطقه گردشگری دهبکری در منطقه مسدود بوده و از ورود افراد غیربومی جلوگیری به عمل می‌آید.

او بیان کرد: ورودی و خروجی شهرستان توسط نیروی انتظامی مسدود بوده و از هر گونه تردد غیرضروری در محورهای بم-کرمان، بم – زاهدان و بالعکس خودداری خواهد شد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان بم ادامه داد: کلیه تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری و عمومی تعطیل بوده همچنین پنجشنبه و جمعه کلیه صنوف در مرکز بخش دهبکری به صورت کامل تعطیل خواهند بود.

به گفته او در صورت مشاهده هرگونه اتراق یا برگزاری مراسمات از قبیل مراسم جشن، عروسی و مجالس ختم ، عزاداری و غیره با صاحبان مجالس برخورد قاطع و قانونی صورت می پذیرد.

فرماندار بم محدودیت‌های ایجاد شده را با توجه به وضعیت کرونای شهرستان بم را به شرح ذیل دانست:

– گروه‌های شغلی ۲ و ۳ و ۴ طبق شیف‌بندی از ساعت ۷ صبح الی ۸ شب تحت نظارت تیم‌های نظارتی به فعالیت خود ادامه دهند و در صورت گزارش تخلف به مدت ۱۵ روز پلمپ می‌شوند.

– تعطیلی و فعالیت نکردن مراکز تفریحی، اقامتی و شهربازی و همچنین منع تردد در مناطق گردشگری و تفریحی شهرستان.

– برگزاری هرگونه تجمع و آئین مذهبی، فرهنگی و اجتماعی تعطیل است.

– ورود به آرامستان برای برگزاری مراسم عزاداری صرفاً به تعداد محدود از همراهان متوفی امکان‌پذیر خواهد بود.

– تردد خودروها با پلاک غیربومی در شهرستان بم ممنوع بوده و رانندگان خاطی مبلغ یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

– کلیه خودروها از ساعت ۲۲ لغایت ۳ بامداد در معابر شهری ممنوع است و درصورت تخلف راننده مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

– فعالیت آموزشگاه‌ها و مدارس به صورت حضوری ممنوع است و همچنین کارمندان اداراتی که خدمات ضروری ارائه می‌دهند به صورت یک دوم و مابقی ادارات به صورت یک سوم به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

شهرستان بم با رنگ بندی قرمز پرخطر و ۶۵بیمار بستری قطعی در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73175
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.