واحدهای صنفی کرمان موظف به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت هستند

حسینی‌نژاد: واحدهای صنفی و انبارها موظف به ثبت اطلاعات ورود، خروج و انبارهای خود در سامانه جامع تجارت و انبارها هستند و در غیر این صورت به‌عنوان متخلف، محتکر و عرضه خارج از شبکه شناخته می‌شوند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: افرادی که تاکنون اقدام به ثبت اطلاعات انبار و کالاهای مشمول نکرده‌اند به سرعت اقدام کنند که در غیر این صورت برخورد قانونی با آنان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش سامانه جامع تجارت نزدیک به ۹۱ هزار واحد ثبت این سامانه شده و از این میزان ۷۹ هزار واحد به صورت سیستمی مورد تایید قرار گرفته که مقرر شد دستگاه های ناظر نیز این بخش را رصد کنند.

وی با اشاره به اطلاع رسانی توسط دستگاه‌ها و رسانه‌ها عنوان کرد: ۶۰۷ قلم کالا در سامانه جامع تجارت مشمول شرایط قاچاق کالا و ارز شناخته شده که رصد می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: این کالاها عموما با نگاه حمایت از تولید داخل بوده که اگر به این نحو در مواردی که تولید داخلی داریم ورود نشود در شبکه اقتصادی و منابع ارزی دچار چالش نمی شویم.

وی با اشاره به مهمترین مصوبات نخستین نشست مبارزه با قاچاق کالا، ارز و سوخت استان کرمان گفت: زیرساخت ها و سامانه‌هایی برای رصد کالاهای مشمول فرایند مبارزه با قاچاق کالا و ارز شکل گرفته که از مهمترین آنان سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها بود که گزارشی از آن داده شد.

حسینی‌نژاد ادامه داد: مقرر شد با محوریت دبیر کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با عضویت دستگاه های متولی از جمله صمت، اطلاعات، دادگستری، پلیس آگاهی و دستگاه های مربوطه باید اطلاعات انبارها و کالاهای ثبت شده را رصد کنند و مشکلات را جمع‌بندی و به ستاد ارائه کنند.

وی یادآور شد: در کنار آن گزارشی از سامانه سوخت استان داده شد و صمت و شرکت فراورده های نفتی استان بررسی ها را برای کمک به توزیع گاز مایع انجام می دهند و در این زمینه باید مسیرهای اداری که تخصیص گاز به متقاضیان را طولانی کرده را رفع کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: مقرر شد که قوانین موجود در این موضوع کمیته جمع بندی را در خصوصی مشکلات سامانه جامع تجارت انبارها ضعف قانونی در خصوص نحوه برخورد با افرادی که عرضه خارج از شبکه را دارند پیشنهاد و در نشست آینده ارائه شود.

سایت سامانه جامع انبارها ، به آدرس www.nwms.ir و سامانه جامع تجارت به آدرس ixport.ir است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73329
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.