رئیس پلیس راهور کرمان:فرهنگ ترافیک مردم کرمان پایین است.

«سرهنگ کریمی» با اشاره به روند افزایشی تصادفات جرحی در کرمان از کاهش تصادفات فوتی نیز خبر داد و می‌گوید تقاطع‌های غیر هم سطح در حال ساخت کرمان دلیل مضاعفی بر ترافیک شهری و به وجود آمدن مشکلاتی برای ما شده است.

او ضمن بیان این نکته پلیس راهور در زمینه کنترل سرعت مجاز ماشین‌های عبوری در کمربندی محدودیت دارد و به دلیل مسائل مالی امکان گستره خرید خرید دوربین‌های سرعت سنج را ندارد می‌گوید برای کنترل سرعت در کمربندی از سرعت‌کاه استفاده کرده ایم.

وی تاکید می‌کند با وجود این برای نصب این سرعت‌کاه‌ها در کمربندی با مخالفت‌های زیادی همراه بود اما به دلیل وجود نقاط پرحادثه خیز و آمار فوتی بالا مجبور به نصب این قبیل سرعت‌کاه ها شدیم.

کریمی نصب سرعت‌کاه را تنها راه موجود فعلی برای پلیس راهور دانست و می‌گوید گرچه من خودم با این عمل  موافق نبودم ولی به دلیل آمار فوتی بالا و فرهنگ رانندگی پایین مردم کرمان مجبور به نصب سرعت‌کاه شدیم.

۴۰ درصد فوتی‌های تصادفات عابران پیاده هستند

او با اشاره به این که ۴۰ درصد از فوتی‌های تصادفات عابرپیاده هستند می‌گوید این به دلیل وجود پل‌های غیر استاندارد در سطح شهر است. وی همچنین توضیح می‌دهد که در شورای ترافیک ما مصوب کرده‌ایم که پیمانکاری که اقدام به ساخت پل می‌کند باید ۵۰۰ متر قبل و بعد از پل‌ها فنس‌گذاری کند ولی این رعایت نمی‌شود.

سعید گیلانی یکی از اعضای شورا در این باره توضیح می‌دهد که در این زمینه شورای شهر کوتاهی نکرده و اولین مصوبه خود را به این مورد اختصاص داده است که متاسفانه نه شهردار قبلی این مورد را رعایت می‌کرده نه شهردار فعلی.

کریمی حتی در این مورد هم از فرهنگ پایین مردم گله می‌کند و می‌گوید با این حتی پل عابر پیاده‌ای در جایی وجود دارد باز مردم ما از خیابان رد می‌شوند و حادثه درست می‌کنند.

او تاکید کی‌کند مصوبات ما در شورای ترافیک به دلایلی مانند کمبود بودجه اجرا نمی‌شود به نظر من امنیت مردم و رسیدگی به این مصوبات از عوض کردن جدول‌های «میدان کوثر» واجب تر است.

من با بازگشایی خیابان استقلال مخالف بودم

رییس شورای شهر کرمان و یکی دیگر از اعضای کرمان از علت بازگشایی خیابان استقلال که به تازگی باز شده و ترافیک سنگینی به وجود آورده از کریمی سوال کرده‌ که کریمی در جواب می‌گوید من هم مخالف این بازگشایی بودم و مخالفت خود را هم کتبا و شفاعا اعلام کردم ولی نظر استاندار بر باز شدن این مسیر بود.

برگه جریمه ما قدرت بازدارنگی ندارد

رئیس پلیس راهور مرکز استان کرمان با اشاره به این که برگه ما قدرت بازدارندگی ندارد و راننده ترجیح می‌دهد خلافی را انجام دهد و جریمه شود. او می‌گوید برای مثال جریمه ورود کامیون به شهر ۲۰ هزار تومان است که مسلما با این مقدار افراد ترجیح می‌دهدند جریمه شوند و به راحتی در شهر عبور کنند.

وی تاکید می‌کند جریمه‌ها باید افزایش پیدا کند تا قدرت بازدارنگی داشته باشد.

او در زمینه اختفای ماموران برای جریمه افراد می‌گوید هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد که مامور ما را از این اقدام منع کرده باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7367
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.