با مطالبه مردم، رسانه‌ها و رای همه اعضای شورا کریمی‌پور شهردار سیرجان شد


کریمی‌پور: برای ساختن شهر به سراغ محله‌ها می‌روم

پس از یک ماه انتظار و ۲۳ جلسه، شهردار سیرجان بالاخره عصر شنبه بیستم شهریورماه در جلسه غیرعلنی اعضای شورای اسلامی این شهر انتخاب شد.

طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار سیرجان در یک ماه اخیر انتقادهای مختلف مردم و رسانه‌ها را به دنبال داشته است.

از آغاز به کار شورای ششم نزدیک به ۵۰ نفر به عنوان گزینه شهرداری سیرجان برنامه ارائه دادند تا اینکه خدامی رییس شورای شهر، روز پنج‌شنبه هجدهم شهریور اعلام کرد: محمد معتمدی و علی‌اکبر کریمی‌پور ۲ گزینه نهایی برای تصدی شهرداری سیرجان هستند.

اما در جلسه رای‌گیری هیچ یک از این گزینه‌ها رای نیاورد و با رای ممتنع تعدادی اعضای شورا، انتخاب شهردار بلاتکلیف ماند.

این موضوع با انتقادهای مردمی در فضای مجازی مواجه شد. رسانه‌ها هم تاخیر در انتخاب شهردار و به دنبال گزینه‌ی جدید بودن شورا را به چالش کشیدند و حتی در خطبه‌های نمازجمعه هم این موضوع مطرح شد.

با ادامه‌دار شدن این انتقادات شورای ششم تصمیم گرفت در پشت درهای بسته تصمیمی قاطع بگیرد. چانه‌زنی‌های اعضای شورا زده شد و در نهایت عصر روز شنبه علی اکبر کریمی‌پور با ۷ رای به عنوان شانزدهمین شهردار سیرجان پس از انقلاب انتخاب شد.

حالا این شهردار اصالتا سیرجانی که سال‌ها در تهران مشغول فعالیت بوده قرار است در روزهای آینده پس از صدور حکم از سوی استاندار کرمان در شهرداری سیرجان مستقر شود.

کریمی پور دارای مدرک دکتری محیط زیست است و سابقه بیش از ۲۲ سال در بخش‌های مختلف وزارت کشور دارد.

فعالیت در معاونت فنی و عمرانی استانداری هرمزگان و معاونت عمرانی شهرداری در مناطق مختلف تهران بزرگ از جمله سوابق او اعلام شده است.

بررسی مشکلات شهری به صورت محله‌ای

او حالا با آمدنش به شهرداری سیرجان قصد دارد به صورت محله‌ای مشکلات را بررسی و بر اساس‌ آن‌ها برنامه کوتاه مدت تنظیم کند.

علی اکبر کریمی‌پور در گفت‌وگو با «کرمان‌نو» با اشاره به برنامه‌های خود برای شهر سیرجان گفت: برای جذب درآمدهای پایدار باید از بخش خصوصی استفاده و پتانسیل‌هایی را در زمینه مشارکت در سطح شهر تعریف کنیم.

او در خصوص نیروهایی که گفته می‌شود در شهرداری سیرجان مازاد هستند گفت: برخورد قهری با نیروهایی که در سال های گذشته استخدام شدند در این شرایط اقتصادی کار درستی نیست.

به اعتقاد کریمی‌پور این نیروها باید ساماندهی شوند و برایشان کار تعریف کرد.

او گفت: شهر سیرجان رو به توسعه است و به این تعداد نیرو نیاز دارد. ما چیزی به عنوان انباشت یا نیروی مازاد نداریم.

این تصور که شهرداری مشکل مالی ندارد اشتباه است

همواره این موضوع در خصوص سیرجان مطرح است که به دلیل وجود صنایع مشکلات مالی در مدیریت شهر وجود ندارد و برخی از منتقدان معتقدند که شهر مناسب با بودجه و جایگاهش ساخته نشده.

کریمی‌پور در این باره گفت: این تصور که شهرداری مشکل مالی ندارد اشتباه است، منابع مالی مانند شهرداری‌های دیگر شهرها است و خیلی تفاوتی ندارد.

او در تشریح برنامه‌اش برای شفافیت در شهرداری سیرجان اظهار کرد: شفافیت وقتی محقق می‌شود که فرآیند کاری برای ارباب رجوع و شهروند مشخص باشد، اگر ما فرآیند روشن در هر بخش را تعریف کنیم شفافیت محقق می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76733
1 نظر
  1. کاکه زاده می گوید

    من به عنوان یکی از همکاران آقای دکتر کریمی پور در شهرداری تهران که در دو منطقه توفیق همکاری با ایشان را داشته ام ، بابت این انتخاب به اعضای شورای شهر و مردم سیرجان تبریک عرض می کنم و مطمئنا ایشان منشأ خیر و برکت برای شهر خواهند شد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.