بازگشت ده‌ها میلیارد به بیت‌المال با معرفی ۲۸۴ نفر به مراجع قضایی کرمان

بازرس کل استان کرمان گفت: ۱۴۵ مورد بازرسی در نیمه نخست سال جاری در این استان انجام شده که در این رابطه ۲۸۴ نفر به مراجع قضایی معرفی و دهها میلیارد تومان از وجوه دولتی که مورد سو استفاده قرار گرفته بود به خزانه دولت برگشت داده شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، احمد آبیار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تشکیل سازمان بازرسی افزود: عملکرد اداره کل بازرسی استان کرمان سال گذشته و امسال علیرغم وجود کرونا نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته به طوری که با تلاش کارکنان بازرسی کرمان طی سال گذشته ۲۶۰ بازرسی در این استان انجام و در پی آن ۴۷۱ نفر به مراجع قضایی و اداری معرفی شدند.

وی اظهار داشت: ۴۳ گزارش هشداری در راستای رصد اقدامات و فعالیت ­ها دستگاه ­های اجرایی این استان طی سال جاری برای مدیران ارسال و در زمینه اقدامات در دست اجرا و آسیب های پیش رو به مدیران هشدار داده شده است.

وی به نتایج حاصل از بررسی عملکرد دستگاه ­های اجرایی مشمول بازرسی اشاره و تصریح کرد: ۱۳۰ مورد گزارش اثربخشی طی سال جاری در بازرسی استان کرمان تنظیم شده که حاصل تلاش بازرسان استان است.

آبیار ادامه داد: در این رابطه بیش از ۴۸۶ میلیارد ریال از وجوه تصرفی از سوی سو استفاده کنندگان به بیت المال برگشت داده شد و ۵۵۴ هکتار زمین که از سوی زمین خواران در خارج از شهرها تصرف شده بود، به بیت المال برگشت داده و ۱۰۰ هزار مترمربع از اراضی مرغوب داخل شهرها نیز از دست متصرفان خارج شد.

آبیار به چگونگی نظارت حین عملکرد دستگاه ­های اجرایی اشاره کرد و افزود: همزمان با برگزاری مناقصات و مزایده ­های دستگاه ­ها بر چگونگی عملکرد آنها نظارت می شود و چنانچه سو جریانی محرز شود، نسبت به ابطال معاملات دستگاه ­ها اقدام می شود که در همین راستا در سال جاری تعداد ۵۰ مناقصه دستگاه ­های اجرایی استان کرمان که مغایر با قانون بوده باطل شده و این امر موجب جلوگیری از حیف و میل میلیاردها تومان پول بیت المال شده است.

وی گفت: از مردم استان کرمان انتظار می رود با انعکاس سو جریان ­های دستگاه­ های اجرایی از طریق سامانه ۱۳۶ ستاد خبری بازرسی، بازرسان این استان را در کشف فساد یاری کنند.

مدیرکل بازرسی استان کرمان تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۱۵ سو جریان از سوی مردم طی سال جاری به ستاد خبری بازرسی این استان اطلاع رسانی شده که از این تعداد هزار و ۶۱۹ مورد جنبه شکوائیه و هزار و ۱۹ مورد به صورت گزارش فساد افراد ناشناس بوده که در عملکرد اداره کل بازرسی موثر بوده است.

وی بدترین تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی را فساد اداری و اقتصادی عنوان کرد و گفت: افرادی که در سیستم اداری مرکتب فساد مالی می ­شوند، بزرگ ترین تهدید برای نظام هستند زیرا موجب شکل گرفتن بی اعتمادی و عدم حمایت از نظام توسط مردم می شود.

وی افزود: مدیران و کارکنانی که مرتکب فساد می شوند موجب سستی اعتقادات مردم بوده و فساد، امنیت، عدالت، آرامش و اقتصاد را نابود می­ کنند لذا اقشار مختلف جامعه اعم از دانشگاهیان، حوزویان، روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، مدیران، فرهنگیان و سایر اقشار باید در مبارزه با فساد مشارکت داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78057
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.