مدرسه خیرساز «سحر طوسی» در روستای «سهران» کهنوج افتتاح شد

مدرسه سه کلاسه خیرساز “سحر طوسی” با اعتباری بالغ بر و میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در روستای سهران کهنوج افتتاح شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، مدرسه سه کلاسه خیرساز “سحر طوسی” صبح امروز با حضور احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش آستان کرمان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان و جمعی از خیران با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در روستای سهران از توابع شهرستان کهنوج افتتاح شد.

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این آیین با تقدیر از موسسه مهر گیتی و خیر خیراندیش سحر طوسی اظهار داشت: سحر طوسی خیر ورزشکار مدرسه ساز برای همیشه تاریخ در ذهن مردمان استان کرمان به‌ویژه مردم خونگرم کهنوج ماندگار شد.

وی ادامه داد: این مدرسه به پاس رکاب زنی دختر سرزمین‌مان سحر طوسی از خزر تا خلیج فارس در کمپین دختران فردای موسسه مردم نهاد مهر گیتی به یاد مرحوم عطا مصباح ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه موسسه خیریه مهر گیتی بر اساس تفاهم نامه سه جانبه با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و آموزش و پرورش استان کرمان هزینه ساخت ۲۰ مدرسه در قالب ۱۲۰ کلاس درس را متقبل شده است گفت: تاکنون ۳۰ مدرسه از این تعداد در استان کرمان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه خیرین در دو سال گذشته کمک‌های بسیار خوبی برای ساخت مدارس در استان کرمان انجام دادند افزود: بیش از ۳۰۰ فضای آموزشی نیمه تمام در استان توسط خیرین به اتمام رسیده است.

اسکندری‌نسب با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهر کرمان بیان کرد: تراکم دانش آموزی کلاس‌ها در شهر کرمان بالا است و جمعیت دانش آموزان بالای ۴۰ نفر است.

سیدمحمد واعظی‌نژاد مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۰۴ پروژه با هزار و ۵۹۰ کلاس درس در استان ساخته شده است اظهار داشت: برای ساخت این مدرسه‌ها ۲۶۷ میلیارد تومان هزینه شده که رشد ۷۰۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ داشته است.
کلاسه سه کلاسه خیرساز “سحر طوسی” با زیربنای ۲۵۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان و جمعی از خیرین به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است برای ساخت این مدرسه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده که توسط خیر خیر اندیش سحر طوسی پرداخت شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79676
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.