در پی انتقاد استاندار به روند کند ۳ پروژه مرمتی در کرمان؛


مدیرکل میراث:‌ به شرکت جهاد نصر چند مرتبه تذکر دادیم

پس از آنکه استاندار کرمان نسبت به تعلل شرکت جهاد نصر برای مرمت ۳ خانه‌ی تاریخی انتقاد کرد، مدیرکل میراث کرمان از ارسال اظهارنامه حقوقی به پیمانکار خبر داد و گفت:‌ اگر این شرکت نتواند به تعهدات عمل کنند قطعا پروژه‌ها را پس می‌گیریم.

شامگاه روز گذشته نشست ستاد فرماندهی اقتصادی استان تشکیل شد و طبق گزارشات، پیشرفت فیزیکی پروژه‌ی مرمت اقامتگاه سنتی خانه دانشگر، خانه الهامی و خانه رستم فرخ زاده در شهر کرمان  ۳۳ درصد اعلام شد.

موضوعی که مورد انتقاد زینی‌وند استاندار کرمان قرار گرفت و گفت: بهمن ماه سال گذشته استاندار را به همراه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر سر این پروژه‌ها بردید و گفتید که تا چند ماه دیگر افتتاح می‌شود اما اینک بعد از یک سال چنین گزارشی ارائه می‌شود که خنده داراست.

نماینده میراث فرهنگی استان نیز در این جلسه اعلام کرد که برای ضمانت تسهیلات بانکی به میزان ۱۵ میلیارد تومان، پیمانکار که شرکتی زیرمجموعه جهاد نصر است وثیقه ای با ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان را به بانک ارائه کرده اما مورد قبول بانک واقع نشده است.

محمدی دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان نیز در جلسه گفت: بانک درمورد ماهیت نوع وثیقه ملکی مدنظر و نه مبلغ وثیقه، ملاحظات و ایرادهایی دارد.

استاندار کرمان نیز در ادامه تصریح کرد: برداشت من این است که بیش از آنکه موضوع، ایراد بانک باشد، خود میراث فرهنگی پیگیری جدی نمی کند و پیمانکار، اراده جدی ندارد زیرا مشکلات بانک قابل حل است و در صورت ادامه وضعیت موجود، پیمانکار خلع ید شود.

در این باره مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در گفت‌وگو با «کرمان‌نو»‌ گفت: پیمانکاری این واحدها به شرکت جهاد نصر داده شده تا پس از مرمت، به مدت ۲۰ سال بهره‌برداری کند که متاسفانه با تعلل مواجه شده.

فریدون فعالی افزود:‌ این شرکت از پروژه عقب مانده و ما تاکنون چندین مرتبه به آن‌ها تذکر دادیم و اکنون اظهارنامه حقوقی برایشان ارسال کردیم، در صورت عمل نکردن به تعهدات پروژه‌ها را پس می‌گیریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80277
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.