شناسایی جهش جدید کووید۱۹ در آفریقا؛


خطرناک‌ترین سویه کرونا، «اومیکرون» نام گرفت

سویه جدید ویروس کرونا که به نگرانی‌های تازه‌ای دامن زده است از سوی سازمان بهداشت جهانی، «اومیکرون» نامگذاری شد.

اومیکرون، همانند نام‌های قبلی (آلفا، بتا، گاما و دلتا) یکی از حروف الفبای یونانی است و جایگزین «B.1.1.529» خواهد شد که نام علمی آن محسوب می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید B.1.1.529 با استفاده از تجزیه و تحلیل ژنتیکی، در تاریخ ۹ نوامبر در آفریقای جنوبی کشف شد.

کارشناسان گفته‌اند این ویروس جهش‌های زیادی کرده که می‌تواند به طور بالقوه، روند انتقال و سرایت را آسان‌تر کند. سازمان جهانی بهداشت در عین حال عنوان کرده که مدت‌ها وقت لازم است تا مشخص شود اثراث دقیق جهش‌ها چیست.

تاکنون چهار نوع آلفا، بتا، گاما و دلتا تحت عنوان ویروس‌های جهش یافته “نگران‌کننده” شناسایی شده بودند و قابلیت سرایت بالای این گونه‌ها، عامل موج چهارم همه‌گیری تلقی می‌شود.

دو نوع جهش‌یافته دیگر از جمله “لامبدا” نیز در آمریکای لاتین ظاهر شدند که نسبت به واکسن مقاوم‌تر از سایر گونه‌ها بودند.

با کشف گونه “اومیکرون”، شماری از کشورها ورود مسافر از جنوب آفریقا را محدود یا ممنوع کردند. این در حالی است که سخنگوی سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده که باید از واکنش‌های سریع خودداری کرد و روی تجزیه و تحلیل ژنتیکی گونه تازه تمرکز داشت.

وزیر بهداشت آفریقای جنوبی نیز محدودیت‌های سفر را “غیرموجه” خوانده و گفته که هنوز مشخص یا قطعی نیست که نوع B.1.1.529 از سایر گونه‌ها مسری‌تر باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80507
1 نظر
  1. ونداد می گوید

    پس واکسن چی بود به ما زدن مگه ماها مسخره ایم پس چرا دولت چین و به مسلخ نمیبرن بابت انتشار این ویروس در سراسر دنیا برای چی برا اولین بار در تاریخ نزاشتن یک رییس جمهور هشت سال در مقام ریاست جمهوری باقی بمونه چرا تا دیدن ترامپ میگه میخواد چین و پای میز محاکمه بنشونه ترامپ و از کار برکنار کردن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.