دستیار ویژه معاون علمی رییس جمهور


تنها راه نجات جنوب کرمان تمرکز بر حوزه فناوری نوین است

دستیار ویژه معاون علمی و فناوری رییس جمهور، تنها راه نجات منطقه جنوب کرمان را تمرکز بر حوزه فناوری نوین و رسوخ این فناوری در منطقه دانست.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علیرضا دلیری روز چهارشنبه در آئین اختتامیه رویداد ملی همراه هفت گنج افزود: جنوب کرمان تنوع موضوعی زیادی دارد لذا رویکرد فناورانه می تواند ظرفیت های این منطقه را شکوفا کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت فعالیت ها باید تغییر پیدا کند، تصریح کرد: مردم منطقه جنوب کرمان زحمتکش هستند اما با نگاه سنتی عمل می کنند لذا باید تفکر نوآورانه را در فعالیت کسب و کار این منطقه تزریق کنیم.

دستیار ویژه معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد: باید ببینیم در منطقه جنوب کرمان چه چیزی می تواند تحول ایجاد کند و در این راستا باید تفکرات را تغییر داد.

وی با بیان اینکه رشد و فناوری محدودیت ندارد، گفت: اساتید باید بتوانند با فعالیت های فناورانه خود را هماهنگ کنند تا شاهد ایجاد دانشگاه های کارآفرین باشیم.

دستیار ویژه معاون علمی و فناوری ریاست جمهور اظهار داشت: جامعه اقبال بهتری در حوزه های فناور دارد لذا سرمایه گذاری سنتی فایده ای ندارد.

وی به فعالیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در این معاونت در صدد تغییر نگاه، رویه و رویکرد به کسب و کار، فضای فکری اساتید و دانشجویان هستیم.

وی با بیان اینکه رشد علمی کشور بالاست، افزود: علم باید به محصول تبدیل شود اما در این زمینه هنوز فقط ۲۰ درصد راه رفته ایم.

دلیری ادامه داد: انجام این فعالیت های نوآورانه جا و مکان خاصی نیاز ندارد لذا محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی ظرفیت مناطق محروم را در بخش فناورانه نسبت به مناطق برخوردار بیشتر دانست و بر تغییر رویکرد فکری، پرورش خلاقیت، تلاش و تبدیل علم به محصول تاکید کرد.

دبیرخانه دائمی رویداد ملی هفت گنج در جنوب کرمان ایجاد شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز از راه اندازی دبیرخانه دائمی رویداد ملی هفت گنج در این منطقه خبر داد و گفت: وجود این دبیرخانه سبب مستمر شدن فعالیت های فناورانه می شود.

اصغر مکارم با بیان اینکه ۸۰ تیم در رویداد ملی هفت گنج شرکت کرده اند، اظهار داشت: ۹ تیم ایده های خود را امروز به معرض نمایش می گذارند و در نهایت سه تیم و یک تیم شایسته تقدیر انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه ۱۱ سازمان، دانشگاه و نهاد در رویداد ملی همراه هفت گنج مشارکت کرده اند، بر مشارکت بیشتر استعدادهای منطقه جنوب کرمان در واحدهای فناور تاکید کرد.

رییس دانشگاه جیرفت نیز تنها راه چالش اشتغال کشور را توسعه مراکز رشد دانست و گفت: مراکز رشد زمینه تبدیل علم را به محصول ایجاد می کند.

حسین شکفته افزود: رویداد ملی همراه هفت گنج در چهار محور کشاورزی، سلامت و پزشکی، فنی و مهندسی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری رویداد ملی همراه هفت گنج را جذب ایده ها، تیم ها و محصولات فناورانه و نوآورانه برشمرد و از برگزاری سه کارگاه آنلاین برای تیم های شرکت کننده در رویداد ملی همراه هفت گنج خبر داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81611
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.