گزارش کرمان نو از نشست عمومی شورای شهر کرمان:


در ۹۸ نقطه کرمان آب گرفتگی داریم

شهردار کرمان در نشست عمومی شورای شهر گفت: در بارندگی قبلی که به شدت بارندگی اخیر نبود 148 نقطه آبگرفتگی در شهر شناسایی شد که در فاصله باران گذشته تا بارندگی اخیر این 148 نقطه به 98 نقطه کاهش پیدا کرده است.

کوثر نمک‌شناس خبرنگار| به گزارش کرمان نو، در نشست عمومی شورای شهر کرمان که صبح دوشنبه 13 دی ماه برگزار شد، سعید شعرباف تبریزی، شهردار کرمان ضمن تاکید بر اینکه معضل آبگرفتگی معابر یک موضوع زیرساختی است گفت: 98 نقطه آبگرفتگی شهر کرمان به دو نوع آب گرفتگی حاد و متوسط تقسیم بندی شدند و از چند روز قبل مناطق از وقوع آبگرفتگی در این نقاط خبر داشتند.

شعرباف ادامه داد: از بین 98 نقطه آبگرفتگی شناسایی شده، می توان گفت 80 نقطه آن مشکل جدی زیرساختی دارند و با تغییرات سریع مشکل حل نخواهد شد.

نائب رئیس شورای شهر کرمان نیز در این رابطه گفت: در برخی کوچه ها هنگام بارش باران رفت و آمد غیرممکن می شود.
محمود بابایی در ادامه افزود: امسال را می توانیم بگوییم به دلیل زیرساخت نتوانستیم مشکل را به طور کامل حل کنیم اما از شهردار می خواهیم این مساله را با انجام پژوهش علمی برطرف کنند تا سال های آینده زندگی مردم را درگیر نکند.

در این نشست همچنین نگرانی متخصصان حوزه آب و قنوات در خصوص خطر فرونشست زمین در شهر کرمان مطرح شد.
به نقل از عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر، در نشستی که کارشناسان این حوزه با اعضای شورای شهر داشتند، این کارشناسان از خطر فرونشست در مکان های تاریخی کرمان مانند مسجد جامع سخن گفته اند.

این فعالان حوزه آب ادعا کردند که می شود آب شرب شهر کرمان را از احیای قنوات تامین کرد و نیازی به انتقال آب شرب برای شهر کرمان نیست.

البته این اظهار نظر با انتقاد علیرضا نادری، رئیس شورای شهر کرمان همراه بود، نادری عنوان کرد که باید این ادعا را عینا به اثبات رساند.

شورای شهر کرمان همچنین از مناسب سازی 20 واحد اتوبوس برای استفاده معلولین در شهر کرمان خبر داد و پیشنهاد کرد برای استفاده از خدمات رایگان ناوگان حمل و نقل شهری و حفظ کرامت معلولین کارت شناسایی تهیه شود.

محمد امینی زاده، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر با تشریح گزارشاتی که از شورای شهر از شهرداری خواسته است گفت: 146 نفر از پرسنل شرکتی شهرداری در پایان دوره پنجم شورا به وزارت کشور برای تبدیل به وضعیت قراردادی معرفی شدند
که قرار بود شهرداری اطلاعات کاملی در خصوص اینکه افراد چه شرایطی دارند و آیا تمامی کسانی که شرایط را دارند تبدیل می شوند یا از بین تعدادی انتخاب شدند، ارائه کند که گزارش کاملی به شورای شهر نرسیده است.

امینی زاده همچنین در خصوص اماکن و تجهیزات شهرداری کرمان که در اختیار ارگان های دیگر است گفت: گزارش شهرداری زمینه اماکن کامل بوده اما در خصوص تجهیزات و نیروها اطلاعاتی به شورا ارائه نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82658
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.