مهلت ۷۲ ساعته دادستانی برای رفع عیوب کشتارگاه جیرفت

دادستان جیرفت گفت: شرایط کشتارگاه دام جیرفت در حال حاضر به هیچ وجه قابل قبول نیست و بایستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عیوب آن برطرف شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین سلامی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در حاشیه بازدید از کشتارگاه دام شهرستان جیرفت که باحضور امام جمعه، فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولان دامپزشکی و محیط زیست برگزار شد، گفت: در این بازدید شرایط موجود بررسی و نواقص کشتارگاه دام مشخص و مقرر شد ظرف مدت ۷۲ ساعت راهکار‌های افزایش کیفیت خدمات به شهروندان به دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم گزارش شود.

این مقام قضایی با بیان اینکه رفع عیوب و مشکلات کشتارگاه دام جیرفت ضرورت دارد، گفت: اگر چه اقداماتی در زمینه ایجاد کشتارگاه دام جیرفت صورت گرفته؛ اما احتیاج به تغییرات اساسی وجود دارد.

او می گوید: اداره محیط زیست نیز اقدامات طراحی و ساخت سپتیک‌های فاضلاب، فضای داخلی کشتارگاه، وضعیت دستگاه تأمین آب، از بین بردن لاشه و فضولات حیوانات و … را بررسی کند و ظرف مدت ۷۲ ساعت، نواقص را به دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم گزارش دهد.

دادستان جیرفت گفت: کشتارگاه دام جیرفت از سال‌ها پیش در مکانی کاملا فرسوده و به دور از بسیاری امکانات در حال ارائه خدمت است در حالی که این محیط به طور مستقیم با سلامت مردم سروکار دارد و باید مسیر ورود و خروج کشتارگاه از سوی شهرداری به صورت مجزا تعبیه شود.

به گفته او مشکلات ساختمان کشتارگاه از نظر امکانات اولیه، مثل: میز کشتار دام، آب سالم، تامین برق اضطراری و دیگر موارد مثل نیروی حفاظتی و ورود و خروج افراد باید به قید فوریت رفع شود.

در این دیدار که محمود معناصری، شهردار جیرفت نیز حضور داشت، گفت: پس از گرفتن گزارش فنی نواقص از سوی کارشناسان اداره دامپزشکی و محیط زیست و تعامل با این ادارات به زودی نواقص و انجام بازرسی و نظارت بیشتر بر نحوه انجام کشتار و موارد دیگر صورت می‌پذیرد و امیداست بتوانیم حداقل‌های لازم را به صورت کامل اجرا کنیم.

این بازدید به منظور اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم، حفظ بهداشت عمومی و بررسی شرایط کشتارگاه دام و ایجاد راهکار برای افزایش کیفیت خدمات به شهروندان انجام شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83177
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.