استاندار در جلسه مدیریت بحران:


شرکت‌های معدنی به تکلیف‌شان عمل نکنند، به زور از آن‌ها می گیریم

استاندار کرمان صبح امروز 13 بهمن ماه در ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: دستگاه‌ها و فرمانداران اسناد لازم برای دریافت اعتبارات ارائه دهند.

به گزارش «کرمان‌نو» علی زینی‌وند با انتقاد از کم کاری برخی از مدیران تاکید کرد: ما نمی‌توانیم هزینه بی مبالاتی مدیری را دهیم و سریع تر باید مناطق سیل زده را ساماندهی کنید، زیرا طبق پیش‌بینی‌ها سال پر بارانی داریم و تا خردادماه در سیلاب هستیم و کوتاهی مدیران را فرمانداران گزارش کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته و با یادآوری سفرهای مسئولان ارشد کشور به مناطق سیل زده گفت: استانداری در حال پشتیبانی است و آیا در هیچ دوره ای به این میزان پشتیبانی داشته‌اید؟

زینی وند افزود: در هیچ مقطعی اعتبارات جبران خسارات سیل در کوتاه‌ترین زمان پرداخت نشده و امسال به دلیل سفر ریاست جمهور به مناطق سیل زده اعتبارات لازم به استان داده شده است.

وی با یادآوری میزان خساراتی که سیلاب نیمه دوم دی ماه به لوازم خانگی و احشام مردم وارد کرده، تصریح کرد: از هفته آینده باید محموله لوازم منزل و دام به دست مردم برسد و برای بازسازی سرویس‌های بهداشتی باید کاری انجام شود.

استاندار کرمان خطاب به فرمانداران و مسئولان استان گفت: توقعات مردم در حد توان بالا ببرید و ما به غیر از اعتبارات دولتی از امکانات سپاه و ارتش نیز استفاده می کنیم، بنابراین با مدیریت جدی‌تر کاری کنید که مردم اقدامات را لمس کنند.

برخی مدیران منتظر تغییرات سیاسی مانده‌اند، به شما چه ربطی دارد؟

زینی‌وند با اشاره به اینکه برخی‌ها منتظر مسائل سیاسی هستند، تاکید کرد: برخی‌ مدیران منتظرند که در مسایل سیاسی اتفاقی رخ دهد! به شما چه ربطی دارد که چه کسی استاندار و فرماندار می‌شود؟ شما کارتان را انجام دهید و در کاری که به شما ربطی ندارد چرا دخالت می کنید؟ و این زشت است که مدیری و شرکتی روی این مسایل بحث کند.

استاندار کرمان ادامه داد: همه باید مصوبات را انجام دهند و برای شهرستان‌ها معین انتخاب کردیم به طوری که شرکت مس معین رودبار جنوب، شرکت صنعتی معدنی گل گهر را معین قلعه گنج و شرکت گهر زمین معین منوجان قرار دادیم و به غیر از گهرزمین دیگر معین ها کاری انجام ندادند.

او مدیریت هزینه‌ها را الزامی دانست و بیان کرد: معادن بزرگ اگر در زمان بحران در کنار ما نباشند پس برای چه خوب هستند و فایده‌شان برای مردم چیست؟ اگر تکلیفی که ستاد بحران برای آنها ایجاد کرده است انجام ندادند، به زور هم شده از آنها می گیریم و بدانید راه تکلیف را هم به مدیران و هم به این شرکت های بزرگ بلد هستیم.

استاندار کرمان از رسانه‌ها و مطالبه گران درخواست که از این شرکت‌های بزرگ نیز مطالبه گری کنید، تصریح کرد: وقتی این شرکت‌ها حدود 60 هزار میلیارد تومان گردش مالی این شرکت‌ها است باید مسئولیت اجتماعی‌شان نیز در قبال استان انجام دهند.

وی ضمن تشکر از نیروهای مسلح اظهار کرد: در زمان بحران همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند و نیروهای ارتش و سپاه واقعا پای کار بودند و درخواست داریم که امکانات آنها همچنان در منطقه بماند.

زینی‌وند از تغییر سرعتی مدیران بی‌انگیزه خبر داد و انتقاد کرد: برخی از مدیران کارها را رها کرده اند مگر فرماندار و استاندار چقدر توان دارند که کار همه دستگاه‌ها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه نهادهای انقلابی به قول‌های خود تاکنون عمل کرده اند، عنوان کرد: فرمانداران مسئول قرارگاه بازسازی سیل هستند و اگر مصوبه ای اجرا نشود فرماندار آن منطقه توبیخ می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84534
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.