استاندار کرمان: آماده اجرای طرح واگذاری اختیارات در کشور به‌صورت پایلوت هستیم

استاندار کرمان گفت: استان کرمان باید در شاخص‌های توسعه به سرعت ارتقا پیدا کند و کرمان آماده است تا پایلوت واگذاری اختیارات در کشور شود.

استاندار کرمان گفت: استان کرمان باید در شاخص‌های توسعه به سرعت ارتقا پیدا کند و کرمان آماده است تا پایلوت واگذاری اختیارات در کشور شود.
به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، علی زینی‌وند صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: مقایسه استان‌ها در توسعه شاید خیلی دقیق نباشد و باید استان با شاخص‌ها مقایسه شود چرا که مقوله جمعیت بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه استان کرمان باید در شاخص‌های توسعه به سرعت ارتقا پیدا کند گفت: دلایل مختلفی وجود دارد که چرا با این همه ظرفیت در بعضی شاخص‌های توسعه، عقب ماندگی‌هایی در استان کرمان وجود دارد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کمبود آب در استان کرمان یکی از مشکلاتی است که باید برطرف شود افزود: جهاد کشاورزی افزایش تولید مرغ و تخم مرغ و گوشت را باید جدی بگیرد و پیگیر باشد.

وی با بیان اینکه نیازمندی‌های استان در حوزه زیرساختی در چشم‌انداز چهل ساله تعریف شده که کار بزرگی است گفت: مهمترین نیاز استان در حوزه زیرساختی در بحث برق و گاز است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه بعضی مشکلات در حوزه زیرساختی در سطح ملی باید پیگیری شود و شاید در آینده حتی در کشور با این مشکل روبه‌رو باشیم و باید پیگیری شود بیان کرد: کارگروه انرژی خورشیدی در حوزه زیرساختی در استان تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه در استان کرمان به‌شدت پیگیر ایجاد انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم و از آن حمایت خواهیم کرد افزود: خوشبختانه سند ملی آمایش نوشته شده اما هنوز عملیاتی نشده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه از فرصت همسویی دولت و مجلس باید بهره‌گیری کرده و سند ملی آمایش دقیق عملیاتی شود گفت: استان کرمان آماده است به‌عنوان پایلوت واگذاری اختیارات اقدام کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور به‌شدت بر برنامه محوری و کار کارشناسی تاکید دارد افزود: در سفر رئیس جمهور به جنوب استان کرمان به ریز از وضعیت سند آمایش در استان سؤال کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84607
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.