طرح بازسازی سینما نور کرمان در حال بررسی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: طرحی از طرف حوزه هنری برای بازسازی سینما نور شهر کرمان به این اداره کل ارائه شده که توسط کارشناسان حوزه فنی در حال بررسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: طرحی از طرف حوزه هنری برای بازسازی سینما نور شهر کرمان به این اداره کل ارائه شده که توسط کارشناسان حوزه فنی در حال بررسی است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، فریدون فعالی افزود: سینما نور شهر کرمان در محور تاریخی قرار گرفته و برای بازسازی و ترمیم جداره های این بنا باید از مصالح بومی استفاده شود.

وی تصریح کرد: طرح بازسازی سینما نور کرمان باید با فضای میراثی و تاریخی پیرامون آن متناسب باشد.

سه میلیارد تومان برای مرمت خانه لطفیان کرمان هزینه می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در رابطه با مرمت خانه لطفیان شهر کرمان تصریح کرد: مالکیت این بنا که از نظر تاریخی جزو آثار ارزشمند این شهر است، متعلق به یکی از شرکت های اقماری اداره راه و شهرسازی کرمان است.

وی ادامه داد: مکاتبات لازم برای واگذاری این بنا به سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شده تا عملیات مرمت و بازسازی آن آغاز شود.

فعالی اظهار داشت: شرکت معدنی گل گهر سیرجان برای مرمت خانه لطفیان کرمان اعلام آمادگی کرده و اعتباری معادل سه میلیارد تومان نیز از طرف این شرکت در نظر گرفته شده است.

کلیپ حفاری غیرمجاز در قلعه گنج ساختگی است

وی با اشاره به انتشار کلیپی در رابطه به حفاری های غیرمجاز در شهرستان قلعه گنج گفت: این موضوع توسط کارشناسان باستان شناسی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد این کلیپ ساختگی است و چنین موضوعی صحت ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: منطقه و محوطه ای که مورد ادعای افراد در این کلیپ قرار دارد، ارزش تاریخی ندارد و برخی اشخاص با صحنه سازی و انتقال اشیای تاریخی درصدد تخریب این اداه کل بودند.

وی با تاکید بر اینکه مطالب مطرح شده در این کلیپ کذب است تصریح کرد: تعقیب قانونی سازندگان و انتشار دهندگان این کلیپ ساختگی را از طریق پلیس فتا پیگیری می کنیم.

استان کرمان جز مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می شود و ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85214
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.