کرمان به‌عنوان استانی امن در بخش راه‌های کشور انتخاب شد

فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور، بیشترین راه‌های مواصلاتی را دارد گفت: این استان در آخرین سنجش کشوری به‌عنوان استانی امن ‌در بخش راه‌ها انتخاب شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سردار عبدالرضا ناظری روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان افزود: افتخار داریم در ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط راه های این استان بسیار تغییر کرده است.

وی اظهار داشت: اما همچنان توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به راه های کرمان و مجموعه راهداری ضروری است، زیرا این استان امروز میزبان زائران سردار دلها و اردوهای راهیان نور است.

فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در سالگرد شهادت سردار دلها روزانه شاهد حضور بیش از ۲۵ هزار زائر در کرمان بودیم لذا محورهای ایمنی می خواهیم و نباید زائران دچار حادثه شوند و در این زمینه ایمنی بخشی محورها و توسعه مسیرهای امن برای مردم بسیار ضروری خواهد بود.

ایمنی راههای کرمان را ارتقا دهیم

وی اضافه کرد: سه عامل اصلی از جمله عوامل انسانی، جاده و وسایل نقلیه در حوادث اثر گذارند و عامل انسانی بیشترین دلیل تصادفات رانندگی در استان کرمان گزارش شده است.

سردار ناظری یادآور شد: راهها باید آنقدر ایمن باشند که اگر راننده ای در حین رانندگی دچار خواب آلودگی شد مجازاتش مرگ نباشد لذا باید راهها و وسایل نقلیه ایمنی داشته باشند که دیگر شاهد حادثه ای نباشیم.

وی گفت: مجاهدان عرصه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان را به صورت شبانه روزی در حوزه پیشگیری می‌بینیم، فعالیت راهداری آزادسازی و ایمنی مسیرها بسیار ارزشمند است اما در آمار حوادث هیچگاه اعلام نمی کنیم که چند نفر کشته نشدند و زنده ماندند زیرا این آمار قابل ارزیابی نیست.

سردار ناظری تصریح کرد: شرایط وضعیت و عوامل روحی راننده نیز در حوادث کرمان بسیار اثرگذار است لذا باید ایمنی راهها را ارتقا دهیم که این امر در زمان مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان به خوبی انجام شده و خدمات راهداری بر کسی پوشیده نیست.

کاهش تلفات جاده ای طی سه سال متوالی در کرمان

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز در این نشست گفت: با توجه سازمان راهداری و استانداری کرمان، بیشترین پروژه های ملی در این استان تعریف شده و سه سال متوالی کاهش تلفات جاده ای را در کرمان داشتیم.

سیدعلی حاج سیدعلیخانی افزود: اعتبارات مصوب امسال راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان بیش از هزار میلیارد تومان است که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان خدمات مناسبی در راه ها ارائه شد.

وی عنوان کرد: ۳۷ میلیون تن بار طی سال گذشته حمل و در این زمینه رتبه سوم کشور را کسب کردیم و خدمات حوزه مسافر این اداره کل در سفرهای اربعین و مراسم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جای قدردانی دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85384
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.