دستگیری ۱۲۰ سارق و کشف ۴۵۰ فقره سرقت در طرح ارتقا امنیت اجتماعی پلیس کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری ۱۲۰ سارق و کشف ۴۵۰ فقره سرقت در طرح چهار روزه ارتقا امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سردار عبدالرضا ناظری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه طرح ارتقا امنیت اجتماعی شهرستان کرمان با حضور دادستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و فرماندار کرمان افزود: اجرای این طرح دستاوردهای خوبی داشته به طوری که در راستای اجرای آن، یک باند سرقت که شبانه با تعقیب و مراقبت یک عضو خانم این باند، وارد منازل افراد سالخورده می شدند و با چاقو و در برخی موارد با سلاح گرم تقلبی ساکنان منازل را تهدید و طلای این افراد را سرقت می  کردند، با اقدامات اطلاعاتی شناسایی و اعضای این باند دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح سارقانی که سیم های برق و کنتورهای آب منازل را در شهرستان کرمان به سرقت می بردند نیز دستگیر شده اند ادامه داد: سارق وسایل داخل خودرو که بیش از ۱۰۰ فقره سرقت انجام داده بود و در کسری از ثانیه در خودرو را باز و مباردت به سرقت اموال داخل خودرو می کرد نیز در این طرح دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان به مردم توصیه کرد، خودروهای خود را به سیستم های بازدارنده از سرقت مجهز کنند و اجازه ندهند سارق به سادگی به اموال آنها دسترسی پیدا کند لذا اموال قیمتی خود را در خودرو نگذارند.

وی از دستگاه قضایی به دلیل همکاری در طرح ارتقا امنیت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان تقدیر کرد و گفت: برخورد قاطع قضایی با سارقانی که آرامش و آسایش مردم را مختل می کنند قابل تقدیر است.

سردار ناظری با بیان اینکه طرح ارتقا امنیت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان به مدت چهار روز در کلانتری ها و پاسگاه های تابعه این شهرستان اجرا و مقادیر زیادی سلاح، مهمات، مشروبات الکلی و تجهیزات ورود به منزل ، سیم برق، موتورسیکلت و دوچرخه مسروقه در این طرح کشف شد که در نمایشگاهی به نمایش گذارده شده است.

وی به فعالیت کارگاه تولید سموم تقلبی بخصوص برای درختان پسته در حاشیه شهر کرمان اشاره کرد و افزود: این افراد هر گالن ۲۰ لیتری از این سموم را در شهرهای پسته خیز استان حدود پنج میلیون تومان می فروختند که با هوشیاری پلیس، چهار نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و تمام مقادیر سموم تولیدی توقیف و متهمان با قرار مقام قضایی بازداشت شدند.

سردار ناظری به دستاوردهای طرح ارتقا امنیت اجتماعی “یا اباعبدالله” در شهرستان کرمان اشاره و تصریح کرد: کشف ۴۳۹ فقره سرقت عادی و پنج فقره سرقت به عنف، کشف هزار و ۸۰۰ نخ سیگار قاچاق، دستگیری ۱۶ نفر از اراذل و اوباش و اخذ تعهد از ۳۶ نفر از اراذل نوظهور، کشف ۹ قبضه سلاح شکاری و یک قبضه سلاح جنگی و کشف ۱۲۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر از جمله دستاوردهای این طرح است.

وی اظهار داشت: همچنین از دیگر دستاوردهای طرح ارتقا امنیت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان می توان به  بازداشت ۹۹ خرده فروش و مثقال فروش، جمع آوری ۲۲۷ معتاد متجاهر، کشف ۱۴ هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق، دستگیری ۱۲۸ سارق و اعضای باند سارقان به عنف طلاجات، کشف هشت دستگاه موتور سیکلت قاچاق و یک دستگاه خودرو جنسیس، دستگیری ۷۴ خرده فروش و ۲ قاچاقچی، بازدید از ۲۲۰ کارگاه ضایعاتی و پلمب ۵۲ کارگاه، کشف ۲ هزار کیسه کود شیمیایی کشاورزی، دستگیری ۲۵۴ متهم تحت تعقیب ۶۰۳ نفر افاغنه غیرمجاز و ۸۰ نفر در خصوص قمار و کشف سه هزار و ۴۸۲ لیتر مشروبات الکلی دست ساز و ۹۱ بطری خارجی نیز اشاره کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=94850
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.