طغیان بی‌سابقه کنه تارعنکبوتی در جنگل قائم کرمان

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان از طغیان بی سابقه کنه تارعنکبوتی در جنگل قائم کرمان خبرداد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، یدالله علیزاده گفت: آفت کنه تارعنکبوتی در انواع درختان سرو در پردیسان قائم طغیان کرده است.

به گفته او، این رخداد به‌علت کاهش شدید بارندگی و تغییرات دمایی در فروردین امسال اتفاق افتاده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان طغیان این آفت را بی‌سابقه دانست و می‌گوید: پس از مشاوره با کارشناسان خبره حفظ نباتات سازمان و با همکاری شرکت‌های تابعه سازمان، مبارزه با این آفت به‌صورت گسترده شروع شده است.

او می‌گوید: مبارزه با آفات در بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی فضای سبز پردیسان با به‌کارگیری ۱۹ دستگاه تانکر سم‌پاش، تامین حشره‌کش‌ها و کنه‎کش‌های غیرشیمیایی و سازگار با محیط زیست مانند صابون‌های حشره‌کش، همراه با ترکیبات گیاهی ضدحشرات و ترکیبات استخراج‌شده از باکتری BT، در بیش از ۱۲ نقطه از فضای سبز این مجموعه، شروع شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان گفت: این عملیات تا پاک‌سازی کامل و حداکثری آفات ادامه خواهد داشت.

به گفته او کنه تارعنکبوتی یا کنه دونقطه‌ای یکی از آفات مهم  درختان و درختچه‌های زینتی است که می‌تواند طیف وسیعی از گیاهان را آلوده کند و به انواع درختان سرو شامل سرو خمره‌ای، کامیس‎پاریس، ژونی‌پروس، سرو ناز و انواع گل‌های فصلی خسارت وارد کند.

علیزاده گفت: این آفت با تغذیه از شیره سلولی گیاهان و از بین بردن کلروفیل، باعث ضعف شدید درختان شده و همچنین با ایجاد تار‌های ریز عنکبوتی‌مانند، سبب جذب گرد و خاک و خاک‌آلوده‌شدن گیاه و درنهایت باعث کاهش فتوسنتز و تنفس گیاه می‌شود و به آن آسیب می‎زند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87645
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.