افزایش ۹ درصدی تلفات حوادث رانندگی استان کرمان


۱۰۸۰ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند

در حوادث رانندگی سال ۱۴۰۰ استان کرمان، از کل جانباختگان ۸۹۶ نفر مرد و ۱۸۴ نفر زن بودند.

به گزارش کرمان نو، در سال گذشته یک هزار و ۸۰ نفر در حوادث رانندگی استان کرمان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۹۸۴ نفر بود، بیش از ۹ درصد افزایش یافته است. در حوادث رانندگی سال ۱۴۰۰ استان کرمان، از کل جانباختگان ۸۹۶ نفر مرد و ۱۸۴ نفر زن بودند.

در این مدت شهرستان های کرمان با ۲۰۲، بم با ۱۰۵، سیرجان با ۱۰۴ و جیرفت با ۱۰۱ فوتی بیشترین آمار تلفات را داشتند.

ثبت بیشترین تلفات در ماه فروردین

در سال گذشته بر اساس آمار جمع آوری شده، بیشترین تعداد تلفات به ترتیب در ماه های فروردین با۱۱۱ و اسفند با ۱۰۲ و کمترین آن در اردیبهشت ماه با ۶۳ کشته ثبت شده است.

بیشترین رشد تلفات را مربوط به فروردین ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با حدود ۷۱ درصد افزایش اعلام کرد و گفت: براساس این گزارش در این مدت از کل تلفات تصادفات ۱۹۴ نفر در محورهای درون شهری، ۷۷۸ نفر در مسیرهای برون شهری، ۱۰۶ نفر در مسیرهای روستایی جان باخته اند.

مراجعه بیش از ۱۳ هزار مصدوم تصادفات به پزشکی قانونی

طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۱۲ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۲۴ نفر مرد و ۳ هزار و ۵۸۸ نفر زن بودند.

تعداد مراجعات مصدومان تصادفات در سال ۱۴۰۰ نیز با رشد ۹.۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه بود.

مطابق آمارهای موجود در حوادث رانندگی اسفند گذشته نیز ۱۰۲ نفر کشته و هزار و ۱۰۱ نفر مصدوم شدند که در تعداد تلفات با کاهش ۸ درصدی مواجه بودیم.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88855
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.