قطار انتصابات رستمی در مس به راه افتاد


سکوت تلخ نمایندگان و مدیران ارشد کرمان در انتصابات مس

برابر پیش‌بینی‌هایی که پیش از این در «کرمان‌نو» منتشر کردیم تقدسی به معاونت اقتصادی شرکت صنایع مس ایران نشست. علی رستمی که فرصت کوتاهی برای اثبات خود دارد در اولین اقدام مقدم را به حراست این شرکت منصوب کرد. تغییرات رستمی به زودی به معاونت هماهنگی این شرکت هم می‌رسد. همچنین شنیده‌های ما حکایت از آن دارد که به زودی صالح به مدیرعاملی سرمایه‌گداری مس سرچشمه منصوب می‌شود.

آنچه اما در این تغییرات دیده نمی‌شود جایگاه نیروهای بومی و توانمند استان کرمان در مناصب شرکت صنایع ملی مس است. نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی که گاهی برای انتصاب یک بخشدار یا فرماندار نماینده دولت در استان را تهدید می‌کنند، در این شرایط  که پای شرکت موثر در توسعه استان و به خصوص شهرستان‌‌های رفسنجان، شهربابک و … دارد، اما ترجیح می‌دهند سکوت کنند. 

سیاست یک بام و دو هوای برخی نمایندگان در قبال انتصاب افراد نالایق افکار عمومی را به شک وامی‌دارد که متاسفانه نمایندگان استان کرمان درگیر جدال‌های داخلی خود هستند و گویی مطالبه به حق استفاده از نیروهای توانمند بومی توسط آنان به فراموشی سپرده شده است.

علی رستمی که برای رسیدن به صندلی مس راه دشواری را پیموده است به نظر می‌رسد در حال رصد شرایط برای سهم دادن به جریانات سیاسی  بیرون و داخل شرکت و استان‌های کرمان و نمایندگان ترک‌زبان است.

تا جایی که گفته‌ می‌شود باجناق یکی از معاونان رئیس جمهور گزینه مدیرعاملی موسسه صندوق بازنشستگی مس است، تا شرط ماندگاری تا شهریور را برای خودش حل کرده باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90343
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.