وسعت مراتع دچار حریق در سیرجان ۶ هکتار اعلام شد

مدیران سیرجان وسعت مراتع این شهرستان که روز گذشته در آتش سوزی از بین رفت حدود ۶ هکتار اعلام کردند و گفتند که حدس می زنند علت آن نیز خطای انسانی باشد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیرجان گفت: ۶ هکتار ازمراتع طبیعی منطقه چهار گنبد در بخش بَلوَرد از توابع شهرستان سیرجان در آتش سوخت.

مهران میرشاهی توضیح داد: آتش سوزی همزمان با روز تعطیل( جمعه) طی عصر روز گذشته اتفاق افتاد که با حضور بموقع مردم روستاهای منطقه، یگان منابع طبیعی بخش بلورد و محیط بانان پس از هفت ساعت تلاش مهار شد.

وی اظهار داشت: خصوصیات جغرافیایی منطقه به گونه ای است که کمتر می توان براحتی آتش را مهار کرد زیرا شیب های کوهستانی و عمودی آن هم شب هنگام بر فراگیری آتش دامن می زند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیرجان بیان کرد: علت این آتش سوزی هنوز مشخص نیست اما کارشناسان گمانه زنی می کنند آتش از قسمت شمالی در بخشی از منابع طبیعی شهرستان بردسیر به این منطقه سرایت کرده است که می تواند خطای انسانی نیز علت بروز آن در روز تعطیل باشد.

وی تصریح کرد: امروز شنبه نیز عوامل امدادی در منطقه به منظور پایش و ارزیابی لازم حضور دارند.

میرشاهی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هکتار از مراتع شهرستان سیرجان دچار آتش سوزی شدند که علت آنها خطاهای انسانی در روشن کردن آتش در منطقه بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91304
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.