۱۱۰۰ تن مرغ در کرمان ذخیره سازی شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام کرمان گفت: هزار و ۱۰۰ تن مرغ در سردخانه‌های این استان ذخیره سازی شده که با توجه به رصد شرایط بازار توزیع می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، احمد مسعودی افزود: بخشی از مرغ ذخیره شده در کرمان از محل مازاد تولید داخل این استان و بخش دیگری نیز از خارج از کرمان تهیه می شود که در صورت کمبود این محصول با مجوز ستاد تنطیم بازار توزیع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ۲۷۰ تن مرغ مازاد از ابتدای سال جاری تاکنون توسط جهاد کشاورزی استان کرمان خریداری و در سردخانه ذخیره شده است اظهار داشت: قیمت مرغ گرم هم اکنون ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام کرمان بیان کرد: همچنین امسال ۱۶۳ تن گوشت گوسفند و گوساله به صورت منجمد نیز بر اساس مصوبات تنظیم بازار در سطح این استان توزیع شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای خرید دام مازاد دامداران در کرمان گفت: در این طرح گوشت قرمز مازاد به شکل منجمد از طریق اتحادیه ها به صورت قراردادی از دامداران خریداری و ذخیره سازی می شود.

مسعودی ادامه داد: در بحث خریداری گوشت قرمز مازاد، دامداران دام خود را تحویل کشتارگاه می دهند که پس از کشتار و بسته بندی با قیمت مصوب توسط دولت خریداری می شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت های مورد نیاز صنعت بسته بندی در استان کرمان وجود ندارد که درصدد یافتن راهکار برای رفع این مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه در ۲ بخش گوشت قرمز و مرغ هیچگونه کمبودی در کرمان وجود ندارد تاکید کرد: قیمت هر کیلو گوشت گوسفند و گوساله در قصابی ها و مراکز عرضه مواد خام دامی طبق ستاد تنطیم بازار هم اکنون ۱۸۵ هزار تومان است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان افزود: حدود ۲۵ درصد از نیاز نهادهای دامی استانی توسط این اداره بین دامداران و مرغداران توزیع می شود و در سه ماه ابتدای سال جاری ۵۰ هزار تن نهاده در این راستا توزیع شده است.

وی افزود: نیاز استان کرمان به نهاده های دامی در طول سال ۵۰۰ هزار تن است که بخشی از آن توسط بخش خصوصی تامین می شود و در حال حاضر اختصاص نهاده ها به واحدهای تولیدی مرغ و گوشت بدون مشکل ادامه دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91752
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.