مشکلات جیره‌بندی آب در زرند رفع شد

فرماندار زرند گفت: با تجهیز و پمپاژ ۳ حلقه چاه عمیق جدید در زرند، مشکل قطعی آب مرتفع شد و از این پس، مشترکین آب شهری از جیره ‌ندی خارج شدند.

سیدرضا حسینی‌نژاد در آیین بهره‌برداری از ۳ حلقه چاه آب در زرند گفت: آب شرب زرند با استفاده از ۱۳ حلقه چاه تامین می‌شده است که ۵ حلقه چاه به علت کاهش آب‌های زیرزمینی از سرویس خارج شده‌اند که این موضوع، موجب بروز مشکل کمبود آب در زرند شده بود و در نتیجه طرح جیره بندی در دستور کار قرار گرفت و شهروندان را با مشکل جدی مواجه کرد.

او افزود: عملیات حفر چاه‌های جدید برای تامین دائمی آب شرب شهر زرند از ۲ ماه قبل با همت ویژه اداره امور آبفای شهرستان آغاز و این طرح در قالب اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال و احداث مخزن هزار متر مکعبی جمعا با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

حسینی‌نژاد اضافه کرد:برای امسال نیز قریب به 400 میلیارد ریال به طرح های آبرسانی در شهرستان اختصاص یافته است.

افزایش تولید آب به ۲۶۵ لیتر در ثانیه 

به گفته‌ی نماینده عالی دولت در زرند میزان تولید آب در این شهر، ۱۶۵ لیتر بر ثانیه از ۸ حلقه چاه عمیق بود که با تجهیز و پمپاژ ۳ حلقه چاه عمیق جدید، میزان تولید آب به ۲۶۵ لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

او افزود: این اقدام موجب تامین آب شهر زرند شده و خوشبختانه نیاز شهر تامین شده است و از این پس مشکل قطعی آب مرتفع می‌شود.
فرماندار زرند با اشاره به نیاز آبی شهرستان برای طرح‌های بلند مدت از پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیریت ارشد اجرایی شهرستان برای جذب اعتبارات ملی در خصوص انتقال آب از خلیج فارس خبر داد.

او ضمن تقدیر از تلاش های شرکت آب و فاضلاب استان کرمان و امور آبفای شهرستان از مردم خواست تا با مصرف بهینه آب نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92626
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.