استاندار کرمان در ستاد اربعین خواستار شد


تعیین تکلیف قیمت پروازهای کرمان_ نجف در اربعین/ مهمترین مشکل، در بخش حمل و نقل

استاندار کرمان با اشاره به اختلاف شرکت هواپیمایی ماهان با نجف اظهار کرد: قیمت بلیت قیمت هواپیما باید اعلام شود و شرکت ماهان به علت اختلاف با مسئولان نجف نمی‌تواند به این منطقه پرواز داشته باشد لذا باید از ظرفیت شرکت‌های دیگر استفاده کرد که باید در این خصوص فکری جدی شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدمهدی فداکار صبح امروز ۲۶ مردادماه در جلسه ستاد اربعین استان کرمان گفت: جلسات ستاد اربعین باید هفتگی باشد و کمیته حمل و نقل شنبه جلسه برگزار کند تا کار حمل و نقل زائرین اربعین حسینی به خوبی انجام شود زیرا در حال حاضر به نظر می‌رسد مهمترین مشکل اصلی ما در بخش حمل و نقل است.

استاندار کرمان با تاکید برآنکه قیمت بلیت قطار در اسرع وقت باید اعلام شود، تصریح کرد: استفاده از قطار برای اعزام زائران اربعین حسینی تا مرز عراق نیز باید نظرسنجی و اطلاع رسانی شود اما بار اصلی بر دوش خودروهای عمومی است که باید دقت شود در این حوزه دچار چالش نشویم و اصل بر این است که همه بار اعزام زائران بر دوش ناوگان داخلی باشد.

او ادامه می دهد: راه اندازی اردوگاه زائران اربعین حسینی پیگیری و فعال باشد که این مناطق بایستی به فضای معنوی مردم تبدیل شود.

فداکار با تاکید برآنکه اتوبوس های بین جاده ای در این مسیرها حتما باید معاینه فنی شده باشند و در ادامه درباره تولید محتوا ویژه بانوان اظهار کرد: بانوان همیشه زائران کربلا بودند و همواره سهم بالایی در این سفرهای زیارتی داشته اند و یکسری از فعالیت عمومی مقابله با گرمازدگی، امنیتی و بخشی آموزش های بهداشت و درمانی است که باید برای بانوان جداگانه دیده شود.

او تصریح کرد: آمار موکب ها جمع آوری و در اختیار همه اعضای کمیته ها قرار گیرد، هلال احمر چادر و پتو تامین کند ضمن آنکه باید اسکان زائران را در طول مسیر از جمله بم هم داشته باشیم و مجموعه ارگ جدید و شرکت های صنعتی این منطقه پای کار باشند.

استاندار کرمان با اشاره به تیم های آشپزی، گفت: در این خصوص مردم پای کار بیایند اما روزهای اول مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که باید حمایت شود.

او می افزاید: شهرداری هرسال بین موکب ماهان و مزار شهید سلیمانی سرویس رفت و آمد می گذارد که امسال نیز باید این خدمات دهی در اختیار زائران قرار گیرد تا مردم رها نشوند.

فداکار در پایان توصیه کرد: دهه دوم محرم در حال اتمام و حرکت زائران اربعین حسینی نزدیک است لذا مسئولان به سرعت این سفرها را تعیین تکلیف کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95489
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.