سهم انرژی پاک از تولید برق استان تنها یک درصد است!


45 درصد کل مصرف برق استان در صنعت

به گفته مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان ۴۵ درصد مصرف برق استان در بخش صنعت، ۲۳درصدکشاورزی، ۲۲درصد خانگی و مابقی تجاری و سایر مصارف است.

به گزارش کرمان نو حمیدرضا حبیبی، مدیرعامل برق منطقه‌ای در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد که توان تولید برق در استان بیشتر از مصرف بوده و تراز استان مثبت است.
به گفته حبیبی، بیش از ۳هزار ۳۰۰ مگاوات برق در استان تولید می‌شود و میزان مصرف استان ۳هزار و ۱۰۰مگاوات است.
او در خصوص محدودیت‌های برق در زمان دوران پیک مصرف اعلام کرد که در این ایام مصرف برق ۱۳ درصد افزایش پیدا می‌کند و استان قادر به تأمین آن نیست.
شایان ذکر است که هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸درصد جمعیت روستایی از برق بهره‌مند هستند.

سهم تجدیدپذیرها در تامین برق ۱ درصد

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان در پاسخ به سوال کرمان نو سهم تجدیدپذیرها در تامین برق استان را ۱درصد و نیروگاه حرارتی را ۹۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش کرمان نو، حمیدرضا حبیبی عمده بار تامین برق استان را در بخش نیروگاه‌های حرارتی اعلام کرد و سهم این بخش را ۹۸ درصد خواند.
او همچنین در پاسخ به سهم بخش برق آبی سد جیرفت، گفت: در استان فقط برای سد جیرفت امکان استخراج برق درنظر گرفته شده که سهم بخش برق آبی سد جیرفت زیر یک درصد است و مزیتی ندارد.

با تغییر ساعات اداری معادل مصرف یک کارخانه سیمان کاهش مصرف داشتیم

حمیدرضا حبیبی، مدیرعامل برق منطقه‌ای استان در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص میزان کاهش مصرف برق با تغییر ساعت ادارات نیز گفت: با تغییر ساعات اداری معادل ۲۵ تا ۳۰ مگاوات در ساعت پیک مصرف، کاهش برق مصرفی داشتیم که این میزان برابر مصرف یک کارخانه سیمان است.
به گفته حبیبی، یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک برق در استان داریم که ۲۵ درصد آن را مشترکین صنعتی تشکیل می‌دهند.
مدیرعامل برق منطقه‌ای تاکید دارد که محدودیت‌های برق صنایع صرفا برای ۲۵ واحد بوده و الباقی مشترکین صنعتی محدودیتی نداشتند.
حبیبی همچنین در خصوص هزینه‌های تولید برق اذعان کرد که در سال‌های اخیر غالبا هزینه تولید برق از مبلغی که از فروش برق به مشترکین به دست آمده بیشتر بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95832
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.