استاندار کرمان:


قطعی برق پسته‌داران را به سمت تولید برق کشاند

استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان بر مبنای معدن و کشاورزی است، گفت: معادن به شدت نیاز به انرژی دارند و حتما مجبورند به سمت تولید برق بروند ، حتی کشاورزان پسته به دلیل قطعی برق راغب به تولید انرژی خورشیدی هستند.

به گزارش کرمان‌نو، محمد مهدی فداکار در آبین آغاز عملیات احداث شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌های تجدیدپذیر در ماهان، گفت: برطبق مطالعاتی که صورت گرفته تا سال ۲۰۵۰ سهم برق ۲.۵ برابر می‌شود و سهم انرژی خورشیدی ۱۶ برابر می‌شود و کرمان بهترین ظرفیت را در تولید انرژی خورشیدی را دارد.

به گفته فداکار، کرمان در سال بیش از ۳۰۰ روزش آفتابی است و اینجا تا ۴ کیلووات ساعت بر متر مربع تولید برق می‌شود.در پروژه شهرک زنجیره فوتو ولتائیک انرژی‌های تجدید پذیر ایران صفر تا صد مراحل تولید پنل‌های خورشیدی در ماهان اجرایی می‌شود که به گفته استاندار تا ۸ ماه آینده فاز نخست آن به بهره برداری می‌رسد.

بنا به اطلاعات ارائه شده در این آیین با این سرمایه‌گذاری که با مشارکت بانک ملی و نوران انرژی صورت می‌گیرد، ایران در جمع ۵ کشور برتر دنیا در تولید فتو ولتائیک قرار می‌گیرد.

میزان اشتغال‌زایی این پروژه بیش از هزار نفر است و نیاز به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد که ۱۶ هزار میلیارد تومان آن بر عهده بانک ملی است. این رقم ۱۰ هزار میلیارد بیشتر از کل بودجه استان کرمان است و به گفته مدیرعامل بانک ملی حتی از مبلغ اولیه برخی از بانک‌های کشور هم بیشتر است.

پورابراهیمی: سرمایه‌گذار به دلیل مشکلات اداری دنبال تغییر استان بود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک‌و نیم تا دو سال پیگیری پروژه‌های مهم اقتصادی، استان بوده است، گفت: در بعضی مواقع حتی سرمایه‌گذار این پروژه به دلیل مشکلات اداری در استان و وقفه‌ها به دنبال تغییر استان محل سرمایه‌گذاری بوده است.

محمدرضا پورابراهیمی در آیین آغاز عملیات اجرایی شهرک زنجیره فوتو ولتائیک انرژی‌های تجدید پذیر ایران در ماهان با اشاره به روال همیشگی شرکت‌های استان به سهم ۲۰ تا ۳۰ درصدی نیروهای مهندسی و متخصص، گفت: غالبا در طرح‌های بزرگ ۸۰ درصد نیروهای مورد نیاز ، نیروی عادی است اما در این مجموعه ۸۰ درصد نیروهای مورد نیازش نیروهای متخصص و تحصیل کرده است.

او در ادامه افزود: با توجه به همجواری پروژه با دانشگاه هایتک، باهنر و سایر مراکز آموزشی لازم است تا نیروی متخصص از الان پرورش داده شود.

1666432685798

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97774
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.