عملکرد تیم‌های کرمانی در لیگ برتر فوتبال


گل‌گهر و مس کرمان بردند/ نارضایتی ربیعی از کسب یک امتیاز

در هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران سه تیم کرمانی در مقابل حریفان خود صف آرایی کردند که در این میان گل‌گهر با یک گل از سد ذوب آهن گذشت، مس کرمان با دو گل برزیلی‌ها را شکست داد و مس رفسنجان با تساوی بدون گل در مقابل نفت مسجد سلیمان به کار خود پایان دادند.

تیم فوتبال مس کرمان در یک بازی فوق العاده حساس در رقابت های لیگ برتر قبل از تعطیلات جام جهانی، موفق شد نفت آبادان را با دو گل شکست دهد تا یک جدال شش امتیازی را برای فرار از مناطق خطرناک جدول فتح کند.

شاگردان فرزاد حسین خانی که از همان ابتدا با انگیزه پیروزی وارد زمین شدند. شروع بازی با حملات خطرناک و جدی مس کرمان آغاز شد و مس این موقعیت را داشت که در همان دقیقه ۵ بازی با ضربه سر کاظمیان دروازه را باز کند که این توپ با اختلاف کم به اوت رفت.

اما در دقیقه ۱۱ بازی مس مزد بازی برتر خود را گرفت و بر روی ضربه ایستگاهی رستمی، توپ در دهانه دروازه به کاظمیان رسید تا او با ضربه ای عالی و دقیق گل اول مسابقه را در بهترین زمان ممکن برای مس کرمان به ثمر برساند.

یکی از مهمترین اتفاقات بازی در دقیقه ۶۵ رقم خورد جایی که محمد صالحی بازیکن تیم جوانان مس کرمان در این دقیقه به جای نصیری به زمین آمد تا با نزدیک به ۱۷ سال سن یکی از جوانترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر برای مس کرمان و فوتبال ایران به زمین آمده باشد.

در ادامه شروین بزرگ، محمد صبوری و مهدی ناظمی دیگر بازیکن تیم جوانان مس کرمان نیز به زمین آمدند تا مس برنامه های خود را برای حفظ سه امتیاز این بازی در زمین ادامه دهد.

بازی به وقت های تلف شده خود رسیده بود که موقعیت سازی عالی بزرگ برای صالح محمدی سبب شد که این بازی در اولین مسابقه ای که به طور رسمی پیراهن مس کرمان را بر تن کرده بود، کار را رویایی کند و با شوتی محکم گل دوم مس کرمان را به ثمر برساند تا حلاوت پیروزی مس در این بازی صد چندان شود.

در پایان مس کرمان موفق شد با نتیجه دو بر صفر پیروز این بازی شود تا با کسب پیروزی برابر نفت آبادان که در قعر جدول قرار داشت، فاصله خود را با مناطق قرمز جدول با ۹ امتیاز مطمئن تر کند.

برد در نبود سرمربی

در ادامه بازی های هفته دهم لیگ برتر فوتبال گل‌گهر سیرجان به مصاف ذوب آهن رفت. در این بازی آرمین سهرابیان توانست با پاس گل سانتوس در دقیقه ۳۷ دروازه تیم ذوب آهن را باز کند و با کسب ۳ امتیاز در رده چهارم جدول جایگاه خود را بین ۵ تیم بالای جدول حفظ نماید.

گل‌گهر با این برد ۱۸ امتیازی شد و می‌تواند همچنان در کورس قهرمانی بماند.

فاصله امتیازی ۴ تیم بالای جدول به قدری به نزدیک است که امکان دارد در هفته بعدی مسابقات جایگاه این تیم‌ها به طور کلی با یک دیگر تغییر کند.

باید منتظر برنامه‌ها و تاکنیک‌های قلعه‌نویی برای ادامه فصل باشیم.

در فصل گذشته نیز گل‌گهر با نمایش بازی‌های خوب و حرفه‌ای توانست قهرمان نیم فصل شود اما این قهرمانی تا پایان فصل دوام نیاورد. قلعه‌نویی و مربیان این فصل برای قهرمانی تلاش می‌کنند.

اما قلعه‌نویی روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. بعد از حواشی بازی گل‌گهر و استقلال در هفته هفتم، قلعه‌نویی و سعید الهویی هر کدام از سوی کمیته انضباطی جریمه شدند.

طبق اعلام کمیته انضباطی باشگاه گل گهر سیرجان به پرداخت مبلغ۲۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی و امیر قلعه‌نویی به مدت یک جلسه محرومیت از همراهی تیم که به مدت یکسال تعلیق می شود محکوم شد. وی باید مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. سعید الهویی نیز به پرداخت مبلغ دویست میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

سرپرست تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در واکنش به رای کمیته انضباطی گفت: چرا با وجود اینکه امیر قلعه‌نویی در بازی با استقلال از روی نیمکت تکان نخورد، یک جلسه محرومیت در نظر گرفتند؟ قلعه‌نویی از روی نیمکت تکان نخورد و نمی‌دانم داستان محرومیت او چیست.

حسرت موقعیت‌های از دست رفته برای مس رفسنجان 

در دیگر بازی‌های هفته دهم شاگردان ربیعی با ارائه یک بازی خوب در مقابل نفت مسجد سلیمان به تساوی بدون گل رضایت دادند.

تیم مس رفسنجان با یک امتیاز بازی جمع امتیازات خود را به ۱۳ رساند و توانست جایگاه هفتمی خود را تثبیت کند.

سرمربی تیم مس رفسنجان در نشست خبری بعد از بازی گفت: بخش عمده‌ای از بازی چه در نیمه اول و چه در نیمه دوم در اختیار بازیکنان ما بود ولی با توجه به شرایط، تیم نفت مسجد سلیمان تمام تلاش خود را کرد که بازنده از زمین خارج نشود.

ربیعی ادامه داد: ما کمی در ضربات آخر بدشانس بودیم. اما این نکته رو به بازیکنان تیمم می‌گویم که اینجوری نخواهد ماند. نمی‌شود در یک بازی این همه موقعیت خطرناک ایجاد کنیم اما نتوانیم گل بزنیم. اگر بار روانی از بازیکنان خط حمله برداشته شود، می‌توانند برای تیم گلزنی کنند.

وی با اشاره به موقعیت‌های از دست رفته تیم مس رفسنجان گفت: به جز چند ضربه ایستگاهی، تیم رقیب آنچنان موقعیتی نداشت و مالیک توپ نیز از آن‌ بازیکنان ما بود. حق ما در این بازی حداقل یک گل بود. ما فقط در ده دقیقه اول بازی ۳ موقعیت مهم را از دست دادیم.

ربیعی در مورد اشتباهات داوری در این ۱۰ هفته رقابت‌های لیگ برتر گفت: در یک برنامه آنالیزی تحلیلی داوری در ۸ هفته ابتدایی بازی که بر روی داوران صورت گرفته ، بیشترین ضرر از اشتباهات داوری برای تیم مس رفسنجان بود.

سرمربی تیم مس رفسنجان گفت: از هدف‌گذاری خودم برای تیم عقب هستیم که قطعا بعد از وقفه در مسابقات این عقب ماندگی را جبران خواهیم کرد. به بازیکنان خود این را می‌گویم که صبور باشید و به تلاش خود ادامه دهید، قطعا همه بازی‌ها اینقدر بد شانس نخواهیم بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97767
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.