رییس حوزه قضایی شهرستان کوهبنان خبر داد


ورود دستگاه قضایی به حادثه ریزش معدن در کوهبنان

رییس حوزه قضایی شهرستان کوهبنان از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دلخراش ریزش معدن طغرالجرد در شهرستان کوهبنان که منجر به فوت دو معدن کار شد خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، محمد مهدی میرزایی عبدالیوسفی رییس حوزه قضایی شهرستان کوهبنان در حاشیه بازدید از معدن طغرالجرد در شهرستان کوهبنان، اظهار کرد: تحقیقات قضایی در خصوص حادثه ریزش معدن شماره “۱۴-۱۲” در حال انجام است و درصورت تشخیص کوتاهی، با ترک فعل های صورت گرفته برخورد خواهد شد.

این مقام قضایی بیان کرد: پس از حادثه اقدام های لازم جهت دسترسی به دو معدن کار محبوس شده در قسمت انتهای تونل انجام می شود که در نهایت پس از تلاش تیم‌های امداد و نجات، بعد از چندین ساعت در نهایت با جسد بی جان دو کارگر محبوس شده مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه علت حادثه در حال بررسی است و پرونده قضایی با انجام کار کارشناسی تکمیل می شود، گفت: بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارشناسان مربوطه، پس از تحقیقات و کار کارشناسی قصور، عدم رعایت نکات ایمنی و یا طبیعی بودن حادثه را بررسی و اعلام می کنند و در راستای تکمیل پرونده اقدام‌های قانونی لازم انجام می شود.

رئیس دادگستری کوهبنان در پایان خاطرنشان کرد: پس از روشن شدن موضوع چنانچه شخص یا اشخاصی در بروز این حادثه دخیل باشند دستگاه قضایی بدون اغماض با آنان برخورد جدی و قانونی خواهد کرد و جزئیات بیشتر حادثه به اطلاع عموم خواهد رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98102
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.