لاشه هزار دام تلف شده در سیلاب جنوب کرمان دفن بهداشتی شد

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: لاشه یک هزار دام سبک و سنگین تلف شده در سیلاب روزهای اخیر شهرستان‌های منوجان، رودبارجنوب و قلعه گنج جمع آوری و دفن بهداشتی شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی احمدی افزود: جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده، ضدعفونی اماکن دامی و انجام واکسیناسیون دام های در معرض خطر بروز بیماری از جمله خدمات ابتدایی این اداره کل پس از سیلاب بوده است.

وی مراقبت و بررسی بیماری های دامی تا یک ماه پس از اتمام سیل را در مناطق سیل زده شامل بررسی و مراقبت بیماری هایی نظیر شاربن، شاربن علامتی و پاستورلوز از دیگر خدمات تیم های دامپزشکی در مناطق سیل زده جنوب کرمان برشمرد.

احمدی با بیان اینکه یک هفته قبل از سیلاب ستاد بحران اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان برای برنامه ریزی سیلاب تشکیل شد گفت: در این نشست استقرار ۱۲ گروه مجهز دامپزشکی برنامه ریزی و در پی وقوع سیلاب گروه های عملیاتی به شهرستان های درگیر سیل اعزام شدند.

به گزارش ایرنا سیلاب طی هفته گذشته در شهرستان قلعه گنج، رودبارجنوب و منوجان خسارت زیادی در بخش های مختلف منازل مسکونی، راه ها، کشاورزی و دامداری برجا گذاشت.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و وزیر کشور اواخر هفته گذشته در بازدید میدانی از مناطق سیل زده جنوب کرمان بر جبران خسارت سیل زدگان تاکید کردند.

معاون اول رییس جمهور در جمعبندی سفر خود به مناطق سیل زده اعلام کرد ستاد فرمان اجرایی امام، یکهزار راس دام خریداری می کند و تحویل مالباختگان سیلاب جنوب کرمان دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82957
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.